سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کمک معنوی ایران به جنبش‌های آزادی‌بخش و مقاومت، خط قرمز ایران است/ ما تحت هیچ شرایطی اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت

یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه کمک معنوی ایران به جنبش‌های آزادی‌بخش و مقاومت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، گفت: ایران تحت هیچ شرایطی اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت، زیراریک رژیم اشغالگر است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با تاثیر جمع‌بندی مذاکرات بر سیاست‌های منطقه‌ای ایران اظهار داشت: کمک معنوی ایران به جنبش‌های آزادی‌بخش و مقاومت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و پیرو بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر این حمایت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ایران تحت هیچ شرایطی اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت، زیرا یک رژیم اشغالگر است. در این مسئله ایران زیر بار فشارهای خارجی نخواهد رفت و این مسئله همواره مورد اختلاف ایران و غرب بوده است. مقابله با نفوذ صهیونیست‌ها در منطقه جزء برنامه‌های اعتقادی جمهوری اسلامی ایران بوده و ایران از اصول خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: ایران همپیمانان خود در منطقه را رها نخواهد کرد و حمایت از محور مقاومت و کشورهای مظلوم منطقه جز‌ء آرمان‌های ایران است.

هانی‌زاده درباره جنبه مثبت همکاری ایران و غرب نیز تأکید کرد: غرب اگر اراده سیاسی برای مبارزه با تروریست داشته باشد، این موضوع می‌تواند محلی برای همکاری ایران و طرف‌های غربی باشد. موضوع داعش که همینک تمامی منطقه و جهان را تهدید می‌کند می‌تواند با همکاری ایران و غرب حل شود. ایران تجربه طولانی در مبارزه با تروریسم دارد که اگر جامعه جهانی اراده همکاری با ایران را داشته باشد، تهران حاضر است تجارب خود را در اختیار آنان قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رهبر معظم انقلاب در روز شنبه و در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند: "چه این متن تصویب بشود و چه نشود، ما از حمایت دوستان‌مان در منطقه دست نخواهیم کشید" "سیاست‌های آمریکا در منطقه با سیاست‌های جمهوری اسلامی 180 درجه اختلاف دارد". این جملات خط مشی سیاست منطقه‌ای ایران و مخالفت ایشان با سیاست‌های غلط آمریکا را نشان داد.

بعد از اعلام توافق در وین و به وجود آمدن کورسوهای امید جهت بهبود روابط غرب و ایران، اعلام نظر‌های گاه و بی‌گاه مسئولین غربی مبنی بر وادار کردن ایران به تغییر سیاست منطقه‌ای خود (همچون رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی و توقف حمایت از مقاومت) باعث زیرسوال رفتن توافق صورت گرفته می‌شود.

*** آرمان انقلاب دفاع از مظلومین

پیرو بیانات و منویات مقام معظم رهبری از آنجا که سیاست‌های منطقه‌ای ایران (دفاع از مظلومین منطقه) جزئی از آرمان‌های انقلابی کشور است، بدیهی است این امر وجه المصالحه هیچ توافقی نمی‌تواند باشد. توافق هسته‌ای یکی از موفقیت‌های تیم سخت کوش هسته‌ای است که نباید تحت تأثیر گفتمان خارج از مذاکرات غربی‌ها کم ارزش شود.

سیاست‌های کلان منطقه‌ای ایران که به وسیله رهبری تعیین می‌شود در رأس اموری است که وزارت خارجه باید از آن صیانت کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.