سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و آلمان پس از 14 سال

آلمان مایل است که کمیسیون اقتصادی ایران و آلمان را پس از 14 سال برگزار کند اما شروط قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بانک گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز دوشنبه 29 تیر ماه هیات سیاسی و تجاری کشور آلمان با حضور معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان با هيئتی 20 نفره از مقامات و فعالان اقتصادی آلمان با حضور در بانک مرگزی مذاکرات خود را آغاز کردند.

براساس این گزارش؛ زيگمار گابريل و ولی‎اله سيف درباره رفع موانع همكاری‌های مالی و بانكی و توسعه همكاری‌های اقتصادی ميان ايران و آلمان گفتگو و تبادل نظر می‌کنند.

معاونت صدر اعظم آلمان طی دیدار خود با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در ابتدای دیدار خود اظهار داشت: ارتباط ایران و آلمان به دلیل مشترکات این دو کشور می‌تواند حائز اهمیت باشد زیرا ایران همانند آلمان کشوری صنعتی است که افراد تحصیل کرده فراوانی دارد.

وی افزود: با توجه به تاریخچه کار ایران اشتراکات زیادی با آلمان دارد و ما مایل هستیم که کمیسیون اقتصادی ایران و آلمان را پس از 14 سال برگزار کنیم اما شروط قابل توجهی دارد که از جمله آن می‌توان به ضمانت نامه هرتمز اشاره کرد که در این خصوص حمایت شما (رئیس کل بانک مرکزی) و بانک مرکزی را خواستار هستیم.

در همین راستا ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: خوشبختانه باتوجه به تحولات جدید فضا مثبت است و با توجه به رابطه ایران و آلمان در گذشته این امکان وجود دارد که بتوانیم به روال گذشته همکاری جدی داشته باشیم.

بنابراین گزارش؛ این مذاکرات همچنان ادامه دارد.




خبر در حال تکمیل است/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.