سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

تولید کیف دستباف برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد از تولید کیف دستباف برای اولین بار دراستان خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمود باقری با بیان این که صنایع دستی استان در دو سال گذشته جهش خوبی در رتبه‌های کشوری داشته است، اظهار کرد: همین که استان از رتبه ۳۱ کشوری به رتبه هفتم ارتقا پیدا کرد یکی از دستاوردهای این صنعت در استان است.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تصریح کرد:تسهیلات خوبی برای رونق تولیدات دستباف دراختیار هنرمندان صنایع دستی قرار دادیم.

وی افزود: از محل تسهیلات بانکی تاکنون سه میلیارد تومان به هنرمندان صنایع دستی استان تسهیلات برای ایجاد کارگاه های تولیدی و رونق تولیدات دستباف دادیم.

این مسئول در ادامه اظهارات خود با بیان این که ایجاد شغل با صنایع دستی بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر از ایجاد شغل از طرق دیگر است، افزود: تنها با ۵ میلیون تومان تسهیلات می‌توان در این حوزه شغل ایجاد کرد در حالی که حوزه‌های دیگر برای ایجاد شغل پایدار تا ۲۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

باقری با بیان اینکه برندسازی و استانداردسازی از دیگر اهداف ما در بخش صنایع دستی استان است، افزود: باید محصولات خاص استان با برند کهگیلویه و بویراحمد و به صورت استاندارد صادر شوند تا بتوانیم بازارهای داخل و خارج را به خود اختصاص دهیم.

 مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه تصریح کرد: البته برندسازی پس از مراحلی مانند استانداردسازی و بهبافی است که می‌توان صنایع دستی استان را به کشور معرفی کند و لذا باید کیفی‌سازی را به عنوان یک فرهنگ در میان جامعه تولید کننده صنایع دستی استان رواج دهیم.

انتهای پیام/س
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.