سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی:

قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی به صفر رسیده است

مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته و انجام شد، عرضه کالای قاچاق در حوزه‌ی تجهیزات و ملزومات پزشکی محدود و به صفر رسیده است.

مهندس سیدحسین صفوی مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اختیار قیمت‌گذاری تجهیزات را نداشت، امکان قیمت‌گذاری محصولاتی که به صورت عادی وارد می‌شدند و از ارز‌های بدون یارانه استفاده می‌کرد و داخل بازار عرضه می‌شد، وجود نداشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شبکه‌ی توزیع مشخص تایید نشده بود، امکان سودجویی بسیار زیادی پیدا شده بود که این سودجویی‌ها مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده بود.

مهندس سیدحسین صفوی در خصوص اقداماتی برای جلوگیری از سودجویی‌ها در حوزه‌ی تجهیزات پزشکی عنوان کرد: 2 اقدام اساسی برای جلوگیری از سودجویی‌ها انجام شده است.
اقدام نخست مشخص‌شدن سقف قیمت‌ها بود. شناسنامه دار کردن عرضه‌کنندگان و تولید‌کنندگان هم از دیگر اقدامات است.

وی افزود: با توجه به اینکه سقف قیمت ملزومات پزشکی را مشخص کردیم امکان عرضه کالا بالاتر از این قیمت‌ها نیست و برای شناسنامه دار کردن شبکه‌ی توزیع نیز اقداماتی آغاز شده است.

مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: به توزیع‌کنندگان اعلام کردیم برای اینکه بتوانند در شبکه توزیع فعالیت کنند و به عرضه کالا مشغول شوند باید مشخصات خود را به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کنند تا از بررسی‌های بازرسین وزارتخانه و مطابقت مشخصات با الزامات اعلام شده، برای آنها شناسنامه صادر شود و در وب‌سایت اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام شود.

وی اضافه کرد: با این تجهیزات عرضه کالای غیر‌مجاز و قاچاق در شبکه توزیع و مرکز‌ درمانی محدود شده است و به صفر نزدیک است. از دیگر مزایای این اقدام عدم ارجاع بیمار به خارج از مراکز‌درمانی است، زیرا، این‌بار خریداران در مراکز‌ درمانی هستند. در آنجا نیز افراد آموزش دیده به عنوان مسئولین فنی هستند که شبکه‌ی توزیع و کالای مجاز را می‌شناسند. بنابراین به خرید کالایی اقدام می‌کنند که مورد تایید وزارت بهداشت باشد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.