سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی هفته بدون نایلکس در جنوب شرق تهران

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 گفت: به مناسبت هفته بدون نایلکس، کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقا سطح آگاهی شهروندان در سرای محلات منطقه برگزار می‌شود.

رحمان پارسا، معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد:‌ با هدف ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان در عدم استفاده از کیسه‌های نایلونی و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی که تاثیرات مخربی بر محیط زیست دارند، غرفه‌های اطلاع رسانی و آموزشی در میادین میوه و تره بار منطقه شامل شیرازی، بعثت، شاهد، آل ابراهیم، رضویه، مشیریه، فجر، قیامدشت، خاورشهر، برپا می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین غرفه بازیافت قیامدشت برپا شده و بروشورهای آموزشی، کتابچه آقای بازیافت، کیسه‌های پارچه‌ای و کاغذی جایگزین کیسه پلاستیکی را بین مراجعه کنندگان توزیع می‌کنند.

پارسا با اشاره به برگزاری کلاس‌‌های آموزشی و سخنرانی ویژه هفته بدون نایلکس در مراکز فرهنگی و مذهبی افزود: ‌این طرح در مساجد امام رضا (ع)، امام جعفر صادق (ع)، صاحب الزمان (عج)، ابوالفضل (ع)، قدس و مسجد امام حسن مجتبی (ع) و حسینیه‌های سیدالشهدا و شهید آشنا برگزار و در پایان سجاده، مهر، تسبیح و کیسه پارچه‌ای بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود.

معاون امور شهری و محیط زیست تصریح کرد: در این هفته سراهای محلات مظاهری، خاورشهر، قیامدشت، ولیعصر (عج) نیز میزبان برنامه‌های آموزشی هستند.

وی بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی به شهروندان در میادین و معابر مهم منطقه، بنرهایی با مضامین عدم استفاده از نایلکس نصب و همچنین با استفاده از پیامک، نصب پوستر و بروشور نیز در این هفته به شهروندان منطقه اطلاع رسانی می‌شود.

پارسا در پایان گفت: این اقدامات با مشارکت ادارات محیط زیست و بازیافت منطقه از 21 تیر ماه شروع شده و تا 26 تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.