سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی AFC

سهمیه داوران بین‌المللی ایران مشخص شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه داوران بین المللی کشورهای آسیایی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در دو بخش آقایان و بانوان را برای قضاوت رقابت‌های بین‌المللی فوتبال 2017-2016 اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تصمیمی که در نشست کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا در  3 فروردین 94 گرفته شد و در 20 تیرماه 94 مورد تایید کمیته اجرایی AFC قرار گرفت، سهمیه داوران کشورهای آسیایی  2016 – 2017 تصویب شد.

سهمیه بندی داوران بین المللی فدراسیون های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس موارد زیر صورت گرفته است:
-   توسعه و دست آوردهای داوری هر کشور در سال 2014
-   رنکینگ فدراسیون فوتبال در آسیا و جهان در سال 2014
-   شرکت تیم ها در مسابقات آسیایی در سال های 2013 و 2014  
-   تعداد داوران در پنل  AFC  
-   تعداد شرکت داوران و کمک داوران هر کشور در مسابقات رسمی آسیایی و جهانی در سال های 2013 و 2014 بعلاوه جام ملتهای آسیا 2015
-   نتایج کسب شده از ارزیابی داوران در مسابقات رسمی از سوی AFC در سال های 2014 و 2015

بر همین اساس داوران و کمک داوران بین المللی ایران در حوزه فوتبال آقایان با کسب سهمیه 7 داور و 9 کمک داور بطور مشترک با کشورهای استرالیا، چین، ایران، ژاپن، کره جنوبی، قطر، عربستان، امارات و در بالاترین ظرفیت سهمیه ای قرار گرفت.

داوری و کمک داوری فوتبال بانوان کشورمان سهمیه 3 داور و 3 کمک داور را به خود اختصاص داد. همچنین در بخش داوری فوتسال آقایان هم داوری کشورمان  با 4 نماینده بیشترین سهمیه را بین آسیایی‌ها دارد.

لازم به ذکر است سهمیه داوران بین المللی فوتسال بانوان و فوتبال ساحلی کشورهای عضو ای اف سی بدون تغییر با همان سهمیه بندی سال های 2013- 2014 پیگیری خواهد شد که داوری فوتسال بانوان ایران با همان 3 سهمیه و داوری فوتبال ساحلی ایران با 4 سهمیه تا اواسط سال 2017 که نشست تصمیم‌گیری کمیته داوران AFC برگزار می شود، همچنان بیشترین تعداد داوری بین المللی در آسیا را به خود اختصاص داده اند.  

در بخش داوری فوتسال بانوان، کشورهای ژاپن و چین در رتبه دوم و در بخش فوتبال ساحلی کشور ژاپن  در رتبه دوم کسب سهمیه داوری بین المللی آسیا قرار گرفتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.