سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارغ التحصیلان دانشگاه هاي مجازی

با و جود گستره فرا ملي فضاي مجازي اكثر دانشجو هاي دانشگاه هاي مجازي از تهران هستند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش از راه دور ریشه در زمان های قدیم داشته و به عقیده بعضی از صاحب نظران به زمان افلاطون وشاگردش دیونسیس می رسد.

اما بر اساس شواهدی که در دست می باشد، اولین آموزش از راه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزشی و پرسش و پاسخ از طریق پست در سال های 1728 میلادی انجام گرفته است (حدود 280 سال قبل) از آن زمان تا به حال شکل های مختلفی از آموزش به صورت های ترویجی ، ارشادی وآکادمیک از طریق مکاتبه ، ضبط صوت ، برنامه های تلوزیونی ، ویدیویی واخیرا ماهواره ای و... انجام پذیرفته است ، اما آموزش از راه دور به شیوهای جدید یعنی با بهره گیری از تکنولوژی نوین کامپیوتری و از همه مهمتر اینترنت پدیده ای نو است.

هر چه جلوتر می رویم آنقدر علم در دنیای مجازی گسترده شده که دیگر کسی نمی تواند دوری راه را بهانه كرده و ادامه تحصیل ندهد يعني امروز حتي درس خواندن هم به اين دنیای کلیکي راه پیدا کرده است.

دانشگاه های مجازی فضايي هستند برای کسانی که فرصت نمی کنند سر کلاس بنشینند و چهره و به چهره ادامه تحصیل دهند.


دکتر ناصر مزینی رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت در مصاحبه با خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آموزش الکترونیکی  چنین گفت: آموزش الکترونیکی یا دانشگاه مجازی اصطلاحا آموزشی است که به صورت غیر حضوری و مبتنی بر شبکه های ارتباطی از جمله اینترنت اتفاق می افتد و محتوای این کلاسهای مجازی به دو صورت آنلاین و آفلاین ارائه می شود.

در کلاسهای آنلاین دانشجو و استاد هم زمان در محیط سایت آموزشی حضور دارند و جلسات پرسش و پاسخ انجام می شود ولی برگزاری کلاسهای آفلاین به این شکل نیست و دانشجوها مطالب درسی را که از قبل آماده شده و معمولا چند رسانه ای هستند دریافت می کنند.



وی اظهار کرد: این آموزش ویژه ی افرادی است که نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند، از جمله شاغلین و افرادی که ناتوانی جسمی دارند مثل افرادی که روی اسکله های نفتی کار می کنند و هر پانزده روز یک بار امکان حضور برای آن ها مقدور می شود.

آموزش الکترونیکی در کشور با محدودیت هایی رو به رو است که از جمله ی آن ها می توان به پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری اشاره کرد.

همچنین دکتر مزینی خاطر نشان کرد: این سیستم آموزش الکترونیکی از تمام کشور به گستره ی ملی و حتی فرا ملی دانشجو دارد و قاعدتا با توجه به تمرکز جمعیت در کلان شهرها، اکثر دانشجوهای اين سيستم از تهران هستند.



گزارش:فائزه نوروزبیگی


 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
نرگس
۱۶:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام می‌خواستم بدونم شهریه ی دانشگاه مجازی در مقطع کارشناسی ارشد برای من که تغییر رشته دادم چقدره و آیا بعدش امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا در ایران هست ؟ ممنون میشم.واینکه اعتبار مجازی بیشتره یا غیر انتفاعی