سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

اشتغال 3هزار و 650 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آبزی‌پروری

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه جمعا 3 هزار و 650 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آبزی‌پروری اشتغال دارند که حدود یک هزار نفر آن‌ها در بخش صید و صیادی فعال بوده، افزود: هر سال حدود 50 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از منابع مختلف بانکی در اختیار پرورش‌دهندگان و صیادان ماهی استان قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ محمدشیرولیلو اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود 17 هزار و 600 تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی و 60 تن شاه میگو در آذربایجان غربی تولید و به کشورهای عراق، فرانسه، آلمان و ارمنستان صادر شود.

وی اضافه کرد: این رقم در مقایسه با تولید سال قبل که 16 هزار و 527 تن بوده است به میزان شش درصد رشد داشته و در زمینه تولید بچه ماهی نیز در سال جاری به میزان 50 میلیون قطعه انواع بچه ماهی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان شامل دریاچه‌های پشت سد سطح استان انجام می‌گیرد و معمولا از مهر ماه به بعد شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 5 میلیون قطعه انواع ماهی شامل کپور معمولی، آمور، بیگ هد و... در منابع آبی استان رهاسازی شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: این کار در جهت حفظ و بازسازی ذخائر آبزیان منابع آبی و تثبیت اشتغال هزار خانوار صیاد انجام می‌گیرد و به دلیل تعیین نیاز بلندمدت منابع آبی به بچه ماهی میزان رهاسازی سال جاری با سال گذشته تقریبا برابر بوده و فقط چهار درصد رشد خواهد داشت.



انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.