سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد/

فروش پوشاک با مارک های تقلبی در بازار تهران

بخش زیادی از پوشاک مارک‌دار و خارجی! عرضه شده در بازار پاچنار تقلبی است و برخی مشتریان بی اطلاع و با افتخار این اجناس را به قیمت گزاف خریداری می کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ زهره کلهر  ؛ آدمی از بدو تولد و آغاز تاریخ زندگی‌اش، به دلیل تامین نیازهای اولیه خود با بازاری از اجناس متفاوت در قرون مختلف آشنا شده است.
 
از ابتدای تاریخ تاکنون بازار اولیه ، تاکنون عده‌ای با بازارگرمی هایشان، به پای معاملات می‌رفتندو بی‌انکه توجهی به مشتری خود داشته باشند در معاملاتی نابرابر شرکت می‌کنند تا آنجایی که آدم احساس می‌کند که ترفندهای عجیب و غریبی گیر افتاده است شده، برای خرید اجناس، فریبش دهند.
 
از جارچیان فروشنده و دستفروشان تا مغازه‌داران و بازاریان هر کسی با ترفند خاص خود سعی در انجام معاملات سودمندانه به نفع خود دارد.به طوری که برخی از آنها (دروغ‌هایی) شاخدار و دور از ذهن می گویند.
 
*بازار مد و مارک‌های خارجی در پایتخت
 
اما بازار یک مکان تاریخی که نیازهای اولیه، روزمره و معیشتی خود را می‌توانیم از آن تهیه کنیم. در این مکان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می شود !
 
همیشه و هنگامی که وارد بازار تهران می شویم با دنیایی پر از اجناس مختلف روبرو می‌شویم، دنیایی که با هر بار دیدنش، باز برایمان تازه و نو است.
 
این بار در بخشهایی از بازار با دنیایی دیگر روبرو می شویم که به قول معروف با دیدنش یاد دروغ‌های شاخ‌دار همیشگی می‌افتیم.
 
اگر این حرف و حدیث ها را کنار بگذاریم، در گوشه‌ای از بازار قدیمی تهران، با فروشندگانی آشنا می شویم که اقدام به راه‌اندازی بازارهای من درآوردی با مضمون بازار مد و مارک‌های خارجی کرده‌اند.

بر سردر برخی از مغازه‌های بازار یک عنوان با موضوع "سفارش انواع مارک، لیبل و اتیکت" دیده می‌شود.

فروشندگانی که به مشتریان خود آلبومی از انواع مارک‌های تولیدی خود نشان می‌دهند و اجناس‌شان را با مارک خارجی به آنها می‌فروشند.

*چرا ایرانیان به خرید اجناس خارجی تمایل دارند

در چند دهه اخیر باوری غلط  اما واقعی، در میان برخی مردم ایران رایج شده است که اجناس خارجی مختلف شامل پوشاک، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی و... دارای کیفیت بهتری نسبت به تولیدات داخلی است.

مردمی که حتی قدرت تشخیص کیفیت اجناس را هم ندارند و فقط باور غلط "اجناس خارجی با کیفیت است" را در ذهن خود می‌پرورانند.

با اینکه می‌گویند باید صداقت در معاملات حرف اول را بزند، متاسفانه این عبارت در میان برخی از فروشندگان به دست فراموشی سپرده شده است.

به راستی چرا این باور، میان گروهی از مردم جا افتاده است که اجناس خارجی از اجناس ایرانی با کیفیت‌تر است؟

اما فروشندگانی که آلبومی از انواع مارک‌های تولیدی خود تهیه کرده و برای دریافت سفارش در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.منویی از سفارش انواع مدل‌ها همراه قیمت، به طوری که انواع مارک‌های مشابه خارجی و معتبر به تناسب میزان هزینه پرداختی در بازار تهران را به آنها ارائه می‌دهند.

امیدواریم روزی برسد که افکار عمومی به تولیدات داخلی روی بیاورند تا افراد سودجو با استفاده از این باورهای غلط، اقدام به بازار گرمی برای فروش اجناس بی کیفیت خود نکنند...

انتهای پیام/

برچسب ها: مارک ، خارجی ، پوشاک ، بازار ، تقلبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.