سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

مزارع و درختان مرکبات دزفول هم از گرمای شدید در امان نیستند

معاون مدیریت جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: گرمای شدید به مزارع و درختان مرکبات این شهر خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی کرمی با اشاره به اینکه گرما بر عملکرد مزارع و درختان مرکبات تاثیر منفی دارد اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی صفی آباد دزفول در روزهای اخیر 49 درجه سانتيگراد بوده ضمن اينكه حداكثر دماي سطح خاك نيز به حدود 58 درجه رسيده است.

وي تصریح کرد: شدت گرما و دماي بالاي هوا به ويژه در ساعات ظهر بر كليه محصولات كشاورزي منطقه به ويژه مركبات تاثير منفي داشته به گونه اي كه علاوه بر خشكيدگي شاخه هاي جوان بر ميوه آنها نيز تاثير منفي دارد.

كرمي خاطر نشان کرد: گل، گياه و نهالستان هاي دزفول نيز در دماي بالا و گرماي تابستان آسيب خواهند ديد ضمن اينكه شدت گرماي تابستان موجب كاهش آبياري مزارع شده همچنين مصرف بالاي آب در هواي گرم تابستان هزينه مضاعفي را به كشاورزان تحميل مي كند.

معاون مدیریت جهاد کشاورزی دزفول به كشاورزان توصيه كرد: در شرايط گرمي هوا در فصل تابستان و به منظور افزايش راندمان آبياري و تعديل دما از سامانه آبياري تحت فشار به ويژه در باغ هاي مركبات استفاده كنند ضمن اينكه در كوتاه مدت مي توانند با استفاده از پوشش گياهي مناست و كشت ماش براي تعديل دما استفاده كنند و محصول ماش را به عنوان كود سبز مصرف كنند.

تابستان پارسال نيز بخشي از مزارع و باغ هاي مركبات منطقه شمال خوزستان بر اثر شدت گرما خسارت ديد.

گفتنی است: سالانه 2 دو ميليون تن محصول كشاورزي از سطح 90 هزار هكتار از اراضي كشاورزي دزفول برداشت مي شود.

انتهای پیام/س




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.