سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

کاهش آمار مبتلایان به بیماری سیاه‌زخم در بین دام‌های شاهین‌دژ

رئیس شبکه دامپزشکی شاهین‌دژ از روند کاهشی ابتلا به بیماری سیاه‌زخم در بین جمعیت دامی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسلام رجبی اظهار داشت: بیماری سیاه‌زخم بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، از این رو پیشگیری از این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این بیماری نوعی بیماری عفونی است، از روند کاهشی این بیماری در جمعیت دامی شاهین‌دژ خبر داد و تصریح کرد: در ایام گرم سال شاهد افزایش این بیماری هستیم که با اقدامات پیشگیرانه این وضعیت را کنترل کرده‌ایم.

رئیس شبکه دامپزشکی شاهین‌دژ با بیان اینکه بیماری سیاه‌زخم در ایام گرم سال و سال‌هایی که هوا بیشتر گرم است خود را بیشتر نشان می‌دهد، اعلام کرد: خاک مناطق گرم و مرطوب عاملی برای انتقال بیماری سیاه‌زخم است.

وی با بیان اینکه در سالهای متمادی در راستای کاهش و کنترل بیماری سیاه‌زخم تلاش می‌شود، اعلام کرد: در این راستا امسال 76 هزار راس دام سبک علیه بیماری سیاه‌زخم واکسینه شده‌اند.

رجبی با بیان اینکه بیماری سیاه زخم سالانه خسارت قابل توجهی به دامداران وارد می‌سازد، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دام‌ها به میزان یک نوبت در طول سال می‌تواند تا حد زیادی از ابتلای دام‌ها به این بیماری پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه عامل انتقال‌دهنده این بیماری باکتری است، ادامه داد: دام‌های حساس بیش‌تر از سایر دام‌ها در معرض بیماری سیاه زخم قرار دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شاهین‌دژ با اشاره به علایم بیماری سیاه زخم در دام‌ها، اعلام کرد: ادرار خونی، تب شدید تا 42 درجه سانتی‌گراد، بی‌اشتهایی، استاز دستگاه گوارشی و مرگ ناگهانی از علائم این بیماری در دام‌ها است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.