سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه بدنسازی مخصوص فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی + تصاویر

شدت تحلیل رفتن عضلات و آسیب ناشی از زندگی در محیط میکرو گرانشی در فضا به حدی شده است که کارشناسان را به فکر ساخت ورزشگاهی معلق در فضا برای حفظ سلامت فضا نوردان انداخته است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان دانشگاه Mit در نظر دارند رای حفظ سلامت فضا‌نوردان و جلوگیری از بروز مشکلات سلامتی به خاطر عدم وجود نیروی گرانش در فضا و همچنین به منظور آماده سازی فضا نوردان آینده برای طی کردن سفرهای فضایی ورزشگاه در فضا راه اندازی کنند. 


گفتنی است،‌ بر اساس این طرح یک ساختار سیلندر شکل به دنباله ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود که حالت دایره‌وار دارد و با چرخش به دور محور خود می‌تواند حالت گرانش زمین را شبیه سازی کند. 


فضا‌نوردان می‌توانند در این فضا مانند زمین احساس گرانش را حس کنند و به انجام تمرینات ورزشی مانند دو چرخه سواری بپردازند. 

کارشناسان پیشنهاد نصب این گرانشگاه‌ فضایی را برای بدنه ایستگاه فضایی بین‌المللی Iss و حتی در بدنه نسل آینده فضا‌پیماهای دارای ماموریت‌ سفر به مریخ داده‌اند. 

فضانوردانی که به مدت طولانی در یک محیط میکروگرانشی در فضا زندگی می‌کنند دچار مشکلات عضلانی، از دست دادن تراکم استخوان، مشکل در گردش و پمپاژ خون و سایر مشکلات سلامتی می‌شوند. 

با توجه به فاصله طولانی مریخ از زمین لازم است در صورت راه‌اندازی سفر انسان به مریخ تدابیر ویژه‌ای برای حفظ سلامت فضا نوردان و نگه داشتن آنها در شرایط آرمانی اندیشیده شود. 

نتایج پژوهش در خصوص طرح پیشنهادی Mit و بررسی اثرات عدم وجود گرانش بر حفظ سلامت فضانوردان در مجله استروناتیک Acta به چاپ رسیده است.

کارشناسان اعتقاد دارند سفر رفت و بازگشتی از زمین به مریخ و بالعکس می‌تواند در حدود 3 سال به طول انجامد که شامل دو سفر 8 ماهه برای رسیدن به مریخ و بازگشت از آن است. 

حال ساخت یک گرانش مصنوعی می‌تواند سبب کاهش مشکلات قلبی عروقی و تحلیل استخوان ها در فضا نوردان شود. 

در حال حاضر پژوهشگران MIT یک طرح اولیه و آزمایشی از ایده خود شامل یک صندلی، فضای محصور شده به شکل سیلندر و نیز نیروی جاذبه که فرد را به عقب می‌کشاند را بر روی زمین شبیه سازی کرده مورد آزمایش توسط داوطلبان قرار گرفته است. 

نتایج انجام این آزمایش بر روی داوطلبان مفید بوده است. 

در حال حاضر فضا نوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی مجبور هستند هر روز چندین ساعت را صرف انجام ورزش در وسایل و دستگاه‌های ورزشی مانند دوچرخه ثابت به وزنه برداری و نیز دستگا‌ه‌های کشش عضلات کنند تا با اثرات میکرو گرانشی موجود در فضا مقابله کنند. 

دانشمندان MIT اعتقاد دارند با اجرایی شدن طرح آنها علاوه بر کاهش زمان مورد نیاز فضا نورد برای انجام ورزش نتیجه بهتری برای حفظ سلامت نیز بدست می‌آید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.