سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

پیش‌بینی برداشت 40 هزار تن گندم در شهرستان ملکان

مدير جهاد كشاورزی شهرستان ملكان گفت: پيش بينی می‌شود در سال زراعی 93-94 از 21 هزار هكتار از اراضی شهرستان ملكان نزديك به 40 هزار تن گندم برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ صيادی افزود: تاكنون یک هزار و 782 تن گندم توسط مراكز خريد سازمان تعاون روستايي و مراكز خريد در روستاهاي آروق و قلعه جوق از توابع شهرستان ملكان به قيمت تضميني یک هزار و 155 تومان خريداري شده است.

وي با بيان اينكه عمليات برداشت گندم تا این تاریخ در اراضي ديم 80 درصد و در اراضي آبي 25 درصد بوده و كار برداشت همچنان ادامه دارد، پيش بيني كرد: در سال زراعي جاري نزديك به 40 هزار تن گندم از اراضي اين شهرستان برداشت شود.

وی با بيان اينكه محصول گندم بيشترين سطح زيركشت را در الگوي كشت زراعت هاي آبي شهرستان ملكان به خود اختصاص مي دهد، اظهار كرد: مي توان گفت كه اراضي گندم نزديك به 50 درصد سطح اراضي آبي را در اين شهرستان شامل مي شود.

وي افزود: شهرستان ملكان با مدنظر قرار دادن سطح زير كشت گندم به علت بالا بودن متوسط عملكرد از نظر توليد در بعضي سال‌ها در رتبه اول ولي از نظر صرفاً توليد در اكثر سال‌ها در رتبه دوم يا سوم استاني قرار داشته است.

صيادي به بررسي سوابق توليد و خريد گندم مازاد بر نياز شهرستان ملكان نيز اشاره كرد و گفت: براساس اين سوابق اين شهرستان سابقه خريد بيش از 52هزار تن خريد مازاد بر نياز را در كارنامه خود دارد.

وي اظهار کرد: در اراضي ديم ملكان نيز كشت غالب گندم مي باشد كه به صورت تناوب زراعي گندم-آيش و در سطح محدود گندم - حبوبات و در بيش از 20 درصد سطوح در مناطق با ارتفاع بالا و بارندگي مناسب تحت زراعي گندم- گندم- آيش كشت مي شود. مديرجهادكشاورزيشهرستان ملكان ارقام غالب كشت شده گندم آب را الوند، زرين و پيشگام و ارقام غالب كشت شده گندم ديم را سرداري، آذر 2 و هما ذكر كرد و گفت: معمولاً بيش از 90 درصد اراضی ديم به وسيله كمباين و بيش از 80 درصد اراضی آبی به وسيله دروگر و بقيه سطوح به صورت دستی برداشت می شود. 
 
انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.