سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

مراسم گرامیداشت عالم بزرگ جهان تشیع علامه مجلسی برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان خبر داد: مراسم گرامیداشت عالم بزرگ جهان تشیع علامه مجلسی برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: به مناسبت سالگرد درگذشت محمد باقر مجلسی این عالم فرهیخته جهان تشیع اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان مراسم بزرگداشتی را برگزار می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: 27 ماه مبارک رمضان برابر است با سالروز وفات این عالم گرانقدر که اثر بزرگ و ماندگار وی با نام بحار الانوار با 120 جلد از وی برای جهان تشیع به یادگار مانده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در ادامه افزود: شهر اصفهان مفختر است که چنین عالم بزرگواری در این شهر زاده شده و مقبره وی در این شهر زیبا واقع شده است که در حال حاضر محل تجمع عاشقان تشیع و عالمان می باشد و در همین راستا و با رویکرد تکریم بقاع متبرکه و تجلیل از مقام شامخ عالمان بزرگ اسلام و جهان تشیع اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان اقدام برگزاری چنین برنامه ای نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه افزود: این عالم بزرگوار متولد 1037 هجری قمری می باشد که در خانواده ای مجتهد و بزرگ پرورش یافت و خدمات زیادی در طول عمر خویش برای تشیع انجام داد و از وی همیشه بعنوان یکی از بزرگان عصر صفوی یاد می شود که این عالم بزرگوار در 27 ماه مبارک سال 1110 هجری قمری چشم از جهان فرو بست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این مراسم امروز سه شنبه 23 تیر ماه مصادف با 27 ماه مبارک رمضان در ساعت 18 بعد از ظهر با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین با سخنرانی آیت ا... مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.



انتهای پیام/گ

برچسب ها: مراسم ، عالم ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.