سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدول پخش شبكه دو تابستانی شد

شبکه‌ دو به منظور طراوت، تازگی و تناسب بیشتر با رویکردهای جدید خود یازده برنامه متفاوت تلویزیونی را پس از ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در فصل تابستان روی آنتن می‌برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،‌این شبكه برنامه های متنوعی را برای پخش در فصل تابستان تدارك دیده كه از آنها می‌توان به مستند مناظره « دو نگاه، یك واقعیت»،‌ Reality show یا نمایش واقعیت «جیوه گی»، مستندهای تركیبی «لیمو ترش» و «عصر خانواده»، تولیدات مردمی «شبكه ما»، مستندهای گزارشی «ماجرا» و «نما دو»، مجلات سه گانه «دایره زندگی»، مستند« خانه خورشید»، برنامه تركیبی كودكانه «اون بالاها» و نمایش عروسكی«گروه امداد» اشاره كرد.

این شبكه همچنین با پایان سریال رمضانی «گاهی به پشت سر نگاه كن» پخش دو سریال ژاپنی «خانواده سرآشپز» و «دكتر خوب» را تدارك دیده است. مناظره تلویزیونی « دو نگاه، یك واقعیت » با تهیه كنندگی و اجرای محمود احمدی افزادی به منظور نقد و بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی نیز در این شبكه تولید می‌شود.

این برنامه به مثابه چشم بیدار جمعی ، مسائل و آسیب‌ها،‌ ناهنجاری‌ها و حتی رعایت هنجارهای جامعه امروز را در قالب یك نشست تلویزیونی به بحث می‌گذارد.

«جیوه گی» نام یك Reality show یا نمایش واقعیت 26 قسمتی جوانانه است كه به تهیه كنندگی میلاد دخانچی روی آنتن شبكه دو می رود،‌ این برنامه در گروه خانواده و فرهنگ تهیه شده و با دعوت از مخاطبان تلویزیون تولیدات و دست آوردهای فرهنگی كشور را از نگاه خانواده های ایرانی تحلیل خواهد كرد.
«لیمو ترش» به تهیه كنندگی فرهاد فخربخش در گروه امور اجتماعی شبكه دو تهیه شده و قرار است با دعوت از مهمانان مختلفی به طرح دغدغه های مهم اجتماعی، تقبیح رذایل اخلاقی و ترویج فضایل اجتماعی بپردازد.

در فصل تابستان برنامه «یك برش زندگی» نیز با رویكرد و ساختار جدیدی در شبكه دو ادامه می یابد. سری جدید این برنامه تركیبی با عنوان «شبكه ما» تولید می شود و رضا داستانی تهیه كنندگی آن را بر عهده دارد.

مستند گزارشی «ماجرا» به تهیه كنندگی نیما كرمی در 50 قسمت به تحلیل و واكاوی اتفاقات اجتماعی از منظر خانواده می‌پردازد. مریم آهنگری تهیه كنندگی مجلات سه گانه «دایره زندگی» را بر عهده دارد،‌ این برنامه در قالب بخش های متنوعی به موضوعات مبتلابه خانواده های امروز می‌پردازد.

مستند گزارشی «نما دو» به تهیه كنندگی هادی خدادی در فصل تابستان برای انعكاس فعالیت ها و گزارش عملكرد نهادهای اجتماعی كشور روی آنتن می‌رود. مستند «خانه خورشید» تولید شده در مركز سیما فیلم بوده كه در آن به چگونگی « ادراك كودكان از مفاهیم دینی و رشد معنوی آنان توسط خانواده‌ها» پرداخته می شود.

ادامه پخش محله گل و بلبل و بازگشت ماجراجویانه سنجد
شبكه دو همچنین برای پر كردن اوقات فراغت كودكان و نوجوانان برنامه های متنوعی را تدارك دیده كه از آنها می توان به «اون بالاها» و «گروه امداد» اشاره كرد.

برنامه تركیبی كودكانه «اون بالاها» به تهیه كنندگی لیلا مردانیان تولید شده و مهارت‌های زندگی را به مخاطبان خردسال آموزش می‌دهد. این برنامه قصد دارد در فصل تابستان، كارهایی كه در مهد كودك به بچه‌ها آموزش داده می شود را به صورت عملی به خردسالان و خانواده ها بیاموزد.

سوسن كرامتی كه مخاطبان شبكه دو او را با تهیه كنندگی برنامه «سنجد» به خاطر می‌آورند برای فصل تابستان نمایش زنده عروسكی «گروه امداد» را برای كودكان روی آنتن می برد. در این مجموعه نمایشی هم «سنجد» ماجراجو به همراه دوستانش شیوه های اصلاح الگوی مصرف را به بچه ها آموزش می دهند.

 همچنین نوجوانان می توانند با سری جدید دو برنامه « دیده شو» و «شهر به شهر» همراه شوند و تازه هایی از دنیای علم، فن آوری و مهارت را در « دیده شو» و دیدنی هایی از مناطق گوناگون و مختلف كشور عزیزمان ایران را در «شهر به شهر» مشاهده كنند.

مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل» به تهیه كنندگی مسلم آقاجانزاده نیز كه از اول ماه رمضان همزمان با شروع فصل تابستان پخش آن آغاز شده بود همچنان ادامه می یابد. مجموعه جدید عمو پورنگ كه با حضور داریوش فرضیایی، امیر محمد متقیان، آرش میر احمدی، بهنوش بختیاری، نعیمه نظام دوست، نادر سلیمانی، ابراهیم شفیعی، امیر نوری، حمید كاشانی، عرفان برزین، حدیث فولاد‌وند، امیر سهیلی، میلاد رمضانی، امیر كیوان معصومی، پیمان مرادی در حال ساخت و پخش است،‌ در ادامه فصل تابستان پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 18 تا 19 كودكان و نوجوانان را با خود همراه می سازد.

برنامه های «از لاك جیغ تا خدا»، «كوی محبت»،‌ «خوبی از خودتونه»،‌ « زنده باد زندگی»، «ما ایرانی‌ها»، «طبیعت 360 درجه»، «باران»،‌ «ریحانه»،‌ «یك فنجان سلامت»، «راه آرامش»، «از آسمان»، ‌«پلی به گذشته»، «زنگ تاریخ»، «همت ماندگار» و مسابقه های تلویزیونی«ثانیه ها»، «نیرو به توان 2»، ‌«این خانواده» و «دست پخت های خودمانی» هم در این ایام با تغییرات مختلف ساختاری،‌ رویكردی و پردازش جدید محتوایی روی آنتن می‌روند و می‌كوشند اوقات فراغت مناسبی را برای مخاطبان تلویزیون فراهم كنند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.