سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکی که لوله بازکن را به جای شربت نوشید از مرگ رهایی یافت+عکس

به دلیل وجود اسید موجود در مایع لوله بازکن بلع شده مری و بخش زیادی از معده کاملا سوخته شده بود که برای درمان ، مری و بخشی از معده سوخته شده برداشته شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عصر ایران - کودکی که طراحی زیبای مایع لوله باز‌کن برایش جذاب بود و با خوردن این مایع به جای شربت در بیمارستان مفید تهران بستری شده بود با تلاش بی وقفه پزشکان از مرگ رهایی یافت.

  انتشار این گزارش از سوی عصر ایران واکنش های گوناگونی را در پی داشته و بسیاری از کاربران خواستار اطلاع رسانی از آخرین وضعیت سلامت این کودک بودند.

کودک 4 ساله بعد از بستری شدن در بیمارستان

  دکتر جواد غروبی استاد دانشگاه و فوق تخصص جراحی اطفال که این کودک  را  در بیمارستان مفید تحت درمان داشت در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران با اشاره به ترخیص این کودک 4 ساله از بیمارستان گفت:  به دلیل سوختگی داخلی ناشی از خوردن مایع لوله بازکن عمل های جراحی سنگینی برای بهبود این کودک بر روی وی انجام شد.

  وی ادامه داد: به دلیل وجود اسید موجود در مایع لوله بازکن بلع شده مری و بخش زیادی از معده کاملا سوخته شده بود که برای درمان مری و بخشی از معده سوخته شده برداشته  شد.

دکتر غروبی ادامه داد: به دلیل برداشته شدن مری قسمتی از معده به حلق پیوند زده شد که  برای جلوگیری از پس زدن عضو این پیوند با شرایط ویژه انجام گرفت.


کودک در حال ترخیص از بیمارستان


  این استاد دانشگاه با بیان اینکه این کودک و کودکان مانند آن باید همواره تحت نظارت متخصص گوارش باشند خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه مری وجود ندارد و معده با حلق پیوند شده است باید کنترل دقیقی در زمینه گوارشی اعمال شود.
وی گفت: خوشبختانه عمل پیوند در این کودک با موفقیت انجام شده و لذا این کودک پس از طی دوران نقاهت از بیمارستان ترخیص شد.

  خوشبختانه با تلاش پزشکان بیمارستان مفید این کودک توانست بخشی از سلامتی خود را باز یافته اما تا آخر عمر باید عوارض های ناشی از این  سود جویی برخی شرکت ها را که فقط به فکر فروش بیشتر هستند را تحمل کند. 
 
متاسفانه شرکت های تولید کننده مواد شیمایی و لوله بازکن ها با وجود تذکرات و حتی انتشار اخبار مسومیت های کودکان هنوز هم با همان رنگ های  شاد  و جذاب برای کودکان مبادرت به تولید محصولات می کنند و باز هم این سئوال باقی ماند که پس کی شاهد برخورد قاطع با این شرکت ها خواهیم بود؟ 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۱۴:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۴
خدا را شکر
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ تير ۱۳۹۴
به دليل اينكه ظروف اين مواد بسياز خوش رنگ هستند كودكان دچار اشتباه ميشوند .. بايد از ظروف ديگري استفاده كنند ..