سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوای محیط زیست و صنعت، معدنی‌ها بر سر زیستگاه قوچ و میش خراسان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر گفت: وجود معادن بسیار در منطقه شکار ممنوع سید مرتضی و مخالفت‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت در ارتقاء این منطقه، آن را به مرز نابودی سوق داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعه پور در خصوص ارتقاء منطقه شکار ممنوع سید مرتضی به منطقه حفاظت شده از جهت حضور قوچ و میش‌های خراسان که به عنوان سومین زیستگاه انتخاب شده است، اظهار داشت: طبق آخرین سرشماری انجام شده، هزار و 300 قوچ و میش در این منطقه وجود دارد و این گونه به همراه گونه‌هایی چون کل و بز، پلنگ، کفتار، روباه، گرگ، شغال و... از گونه‌های نادر منطقه شکار ممنوع سید مرتضی است و کاشمر سومین زیستگاه قوچ و میش استان با مساحت 70 هزار هکتار است.

وی اضافه کرد: حتی بر اساس گزارشات مردمی در دی ماه سال گذشته وجود پلنگ در منطقه سر سپیدار گزارش شده و تا کنون چندین بار رد و یا صدای آن در منطقه شکار ممنوع دیده و شنیده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر در خصوص پیگیری و تلاش این اداره جهت ارتقاء منطقه سید مرتضی گفت: کنترل چرای دام و داشتن امکانات بیشتر و بکر ماندن منطقه و وجود گونه‌های نادر و ارزشمند این منطقه دلایل کافی جهت ارتقاء این منطقه به منطقه حفاظت شده است.

جمعه پور در پایان گفت:‌ وجود معادن بسیار در منطقه و مخالفت سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت ارتقاء این منطقه،‌ هم اکنون این منطقه بکر و سومین زیستگاه قوچ و میش خراسان را با خطر جدی روبرو کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.