سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

مذاکرات دو نهاد بر سر مالیات پزشکان

تفاهم نامه میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور باطل شده است و مسئولان دو سازمان در حال مذاکره برای حل کردن مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال‌ جاری تفاهم نامه میان سازمان امورمالیاتی و سازمان نظام پزشکی در خصوص مالیات پزشکان باطل شد. این مسئله مشکلاتی را برای جامعه پزشکی به بار آورد. از جمله آنکه مالیات آنها چندین برابر افزایش پیدا کرد. 

افزایش 5 برابری مالیات پزشکان
حسین مصلحی رئیس سازمان نظام پزشکی شاهرود در خصوص فعالیت مالیات پزشکان می‌گوید: مالیاتی که سال 92 پزشکان 5 برابر میزان سال 91 آنها تعیین شده است این مسئله سبب ایجاد نارضایتی در بین جامعه پزشکی کشور می‌شود اما در این میان سازمان نظام پزشکی کشور نیز پیگیری‌های خود را در زمینه مالیات پزشکان ادامه می‌دهد و به رایزنی‌هایی با سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات پزشکان می‌پردازد. 

رایزنی‌های میان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی
محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی می‌گوید: سازمان نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات رایزنی می‌کنند. 

بر گشت مجدد تفاهم نامه امکان ندارد 
جهانگیری ادامه می‌دهد: به دلیل آنکه دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال تفاهم نامه میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی رای صادر کرده است، امکان بازگشت مجدد این تفاهم‌نامه وجود ندارد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در این باره بیان می‌کند: ابطال تفاهم نامه میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور، مشکلاتی را برای جامعه پزشکی ایجاد می‌کند و سازمان نظام پزشکی به منظور جلوگیری از این مشکلات با سازمان امور مالیاتی به رایزنی خواهد پرداخت. 

اظهار نامه‌هایی که پزشکان نیز سراغ آن می‌روند 
جهانگیری تصریح می‌کند: به دلیل آنکه تفاهم نامه میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی باطل شده است، پزشکان اظهار نامه مالیاتی پر می‌کنند تا میزان مالیات آن‌ها بر اساس این اظهار نامه تعیین شود و سازمان نظام پزشکی در این باره نیز به بحث و گفتگو با سازمان امور مالیاتی می‌پردازد. 

تعیین مالیات پزشکان در سال‌های گذشته با مشکلی مواجه نبود و اعتراض این جامعه را به همراه نداشت این مسئله به دلیل وجود تفاهم نامه‌ای میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی بود به دلیل مشکلاتی که در اثر ابطال این تفاهم‌نامه به وجود می‌آید سازمان نظام پزشکی به سراغ سازمان امور مالیاتی می‌رود و با برگزاری جلسات متعدد با این سازمان در پی آن است تا این مسئله پزشکان را بر طرف کند میزان مالیات پزشکان در سال‌های گذشته تا چندین برابر افزایش نمی‌یافت هم اکنون افزایش 5 برابری آن را مشاهده می‌کنیم در صورتی که این میزان کاهش پیدا کند این کاهش مالیات به میزان چشمگیری نخواهد بود و باز هم پرداخت این مالیات سنگین بر عهده پزشکان خواهد بود. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۳ تير ۱۳۹۴
مالیات برای تمامی صنوف.پزشکان.وغیره تقریبا 5 برابر اضاف شده است پس عدالت رعایت شده .