سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح پیشگامانه سفر مجازی زنان فضانورد به کره ماه

یکی از کشورهای صاحب فناوری ارسال فضانورد و سفینه فضایی در نظر دارد در یک طرح عجیب این بار زنان را در یک طرح شبیه سازی شده سفر به کره ماه تحت آزمایشات سلامت روحی و جسمی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همگام با پروژه Marsone ناسا، آژانس فضایی روسیه نیز در طرحی مشابه این بار 10 زن را به یک سفر مجازی به کره ماه می‌فرستد. 

گفتنی است، این آزمایش که قرار است بر روی زمین اما با شبیه سازی وضعیت انسان و تجهیزات در حین سفر به فضا به فضا پیما و اقامت در فضا در اکتبر سال 2015 صورت گیرد توسط 10 دانشمند زن انجام خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این آزمایش قرار است واکنش‌های ذهنی و فیزیکی زنان در شرایط انزوا و سفرهای طولانی مدت فضایی با شبیه سازی اثرات خلاء و شرایط بی‌وزنی مورد بررسی قرار گیرد. 

این درحالی است که سران روسی در حال برنامه ریزی به منظور ساخت یک پایگاه برای زندگی فضانوردان در کره ماه هستند. 

سفر به کره ماه حدود 8 روز از زمین به طول می‌انجامد و قرار است مدت زمان رفت، اقامت و برگشت بطور کامل در این ماموریت شبیه سازی شده در نظر گرفته شود. 

کشور روسیه قبلا در یک طرح مشابه گروهی از داوطلبان دانشمند مرد را به یک سفر مجازی به مدت 519 روز به کره مریخ فرستاده و آزمایشات مختلفی انجام داده بود. 

این 10 دانشمند زن در رشته‌های فیزیولوژی، روانشناسی، متخصص قلب و عروق، انسان‌شناسی، فیزیک زیستی و ژنتیک دارای تحصیلات عالیه هستند. 

دانشمندان روسی به تازگی اعلام کرده‌اند در طی 10 سال گذشته تحقیقات گسترده‌ای در خصوص بررسی اثرات انزوای طولانی مدت بر جسم و روان انسان‌ها را انجام داده‌اند.در این آزمایش قرار است گرانش مصنوعی برای نشان دادن اثرات گرانش ضعیف بر بدن فضانوردان توسط دستگا‌ه های ویژه ایجاد و در محیط آزمایش راه‌اندازی شود. 

ارسال گروهی از داوطلبان مرد به سفر مجازی به سیاره مریخ توسط همکاری مشترک کشورهای روسیه، چین و آژانس فضایی اروپا(ESA) به مدت 519 روز انجام شده بود‌. 

کارشناسان اظهار کرده‌اند نتیجه بررسی انزوای سفر بر روی مردان خوب بوده اما حال باید به بررسی شرایط انزوای طولانی بر روی زنان پرداخت. 

زنان دانشمند داوطلب برای انجام ماموریت سفر به کره ماه تحت تست‌ها و آزمایشات پیچیده  و دقیق سلامت از جمله سلامت قلب، کلیه، معده و مغز قرار گرفته اند و سعی شده تا زنان با میانگین سن 20 الی 30 ساله در این پروژه شرکت داده شوند.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.