سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت‎های مقام معظم رهبری و مردم رمز پیشرفت مذاکرات بود

یک کارشناس هسته‌ای گفت: حمایت‎های مقام معظم رهبری از مذاکرات و یک صدایی مردم و مسئولان به تیم مذاکره کننده کشورمان این قدرت را داد که با استفاده از توانایی‌های خود حق ملت را پای میز مذاکرات مطالبه کنند.

محسن محمودی کارشناس مسائل هسته‌ای در گفت‎وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جمع بندی‌های مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته گفت: در مذاکرات صورت گرفته چندین عامل را برای عقب‌نشینی غرب  از زیاده‌خواهی‌های خود در روند مذاکرات می‌توان برشمرد.

وی بابیان اینکه نخستین عامل پیشرفت دیپلمات‌های ما ایستادگی و مقاومت بود، تصریح کرد: از زمانی که بحث ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای مطرح شد مقامات و دیپلمات‌های کشورمان تاکید کرده‌اند که ادعاهای مربوط به این موضوع بی‌پایه و اساس است و ایران هرگز اجازه بازرسی از مراکز امنیتی و نظامی خود را نمی‌دهد.

محمودی افزود: حمایت داخلی و یک صدایی یکی دیگر از عواملی بود که احتمال پیروزی در سیاست‎خارجی ما را افزایش داد. چرا که وحدت رویه برای نتیجه گیری بهتر یک اصل اساسی و ثابت در جهان است.


وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل موفقیت یا شکست مذاکرات در سطح بین‎المللی همواره توانمندی و تسلط دیپلمات‎ها است، ادامه داد: حمایت‎های مقام معظم رهبری از مذاکرات و یک صدایی مردم و مسئولان به تیم مذاکره کننده کشورمان این قدرت را داد که با استفاده از توانایی‌های خود حق ملت را پای میز مذاکرات مطالبه کنند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: چیزی که در این مذاکرات بسیار خودنمایی کرد، توانایی دیپلمات‌های بود که این تسلط در عین پایبندی به اصول رمز موفقیت و عدم تسلیم در قبال زیاده‎خواهی طرف غربی شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.