سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

آثار خوشنویسی استاد طاووسی در نگارستان اشراق به نمایش گذاشته شد

آثار استاد طاووسی از هنرمندان خوشنویس کشورمان در نگارستان اشراق قم تا 26 تیرماه با موضوعات اسلامی و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛استاد ناصر طاووسی با بیان این مطلب که  رقاع به معنای نامه‌نگاری بوده و در کتابت‌ها برای نامه‌نگاری‌ها استفاده می‌شد که این خط از خطوط سته محسوب می‌شود که بعدها جنبه امضا نیز پیدا کرد.

وی گفت ؛ با توجه به همزمانی برگزاری این نمایشگاه با ماه مبارک رمضان اثاری در زمینه های فضیلت‌های امام علی (ع) در قالب اشعار، احادیث و روایات به خط رقاع نوشته شده و کتابت قرآن در یک صفحه در ابعاد 70 در 50، کتابت ادعیه‌های مختلف مانند دعای کمیل، زیارت عاشورا و ...در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

استاد طاووسی افزود؛ آثار ارائه شده در این نمایشگاه 20 تابلو رقاع و یک تابلو به خط نسخ با امضا و سر تیتر رقاع که در اندازه 35 در 50 با قاب سفید و کاغذ ابریشم سفید و خطوط مشکی و لاجورد است.

در پایان علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 19 تا26 تیرماه به نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.