سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داروخانه‌های متخلف، متناسب با نوع تخلف مجازات می‌شوند

رییس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا دارو چگونگی ارایه داروهای بانسخه و بدون نسخه در داروخانه‌ها را توضیح داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایسنا،دکتر سعدالله پرویزی با بیان اینکه عرضه دارو در داروخانه‌ها به دو صورت بی‌نسخه و نسخه‌دار انجام می‌شود، اظهار داشت: در حالت اول و در خصوص داروهای OTC داروخانه‌ها می‌توانند بدون دریافت نسخه اما با حضور مسئول فنی، مورد تقاضا را ارائه کند. فهرست این داروها نیز مشخص بوده و از قبل توسط وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی همچنین عنوان کرد: حالت دیگر در مورد داروهایی است که حتما باید با نسخه پزشک ارائه شود و داروخانه‌ها موظفند آنها را پس از رویت با نسخه تحویل دهند.

پرویزی با اشاره به آئین نامه تاسیس اداره داروخانه‌ها تصریح کرد: تحویل داروی بدون نسخه تخلف محسوب می‌شود و در صورت دریافت گزارشی مغایر با آنچه بیان شد، موضوع در کمیسیون ماده 20 دانشگاه‌ها مطرح شده و بازرسان در چند نوبت و بصورت سرزده داروخانه را تحت نظر قرار می‌دهند و در صورت اثبات تخلف، داروخانه متناسب با جرم واقع شده مشمول مجازات می‌گردد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، پرویزی به برخی مصداق‌های تخلف در داروخانه‌ها نیز پرداخت و گفت: اگر تخلف صورت گرفته مربوط به گران فروشی باشد، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود، اگر بحث عرضه کالای قاچاق و تقلبی به میان آید به دادگاه انقلاب و اگر هم تخلف از جانب مسئول فنی رخ داده باشد به فراخور تخلف صورت پذیرفته و برای مدتی معین، تعلیق خواهد شد.

انتهای پیام


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.