سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از بیست و چهارم تیر؛

دوهزار و 500 عنوان کتاب در ششمین جشنواره قرآنی قشم عرضه می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: ششمین نمایشگاه جشنواره قرآنی قشم در فضای بالغ بر 3 هزار متر مربع از 24 تیر لغایت 2 مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسچی معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در نشست خبری ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآن قشم که صبح امروز بیست و دوم تیر در سالن کنفرانس ساختمان مناطق آزاد برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه قرآنی قشم از 24 تیر تا الی دوم مرداد با همکاری سازمان امور قرآنی قشم و وزارت ارشاد برگزار می شود و در این جشنواره تعداد غرفه‌ها نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

معاون فرهنگی اجتماعی قشم با بیان اینکه 55 ناشر در 20 غرفه در جشنواره امسال شرکت می‌کنند افزود: در این جشنواره 17 مؤسسه‌ی نرم‌افزاری در بخش جانبی و با رویکرد توجه ویژه به زیر ساخت‌های فکری کودکان شرکت می‌کنند و حدود 2500 عنوان کتاب از 90 ناشر در این جشنواره حضور دارند.

وی عنوان کرد: از دیگر بخش‌های جانبی این جشنواره ارائه 114 اثر نفیس خوشنویسی که با خط ثلث و نسخ از هنرمندان برجسته کشور است و همچنین 114 تابلوی تصویرگری قرآن به روایت تصویر از مجموعه آثار استاد ابراهیم‌زاده در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

کرباسچی با بیان اینکه در این جشنواره مشاوره‌ی خانوادگی به افراد ارائه می‌شود تصریح کرد: خانواده‌ها با مراجعه به کارشناسان مجرب می‌توانند در کنار بازدید از نمایشگاه شبهات دینی خود را برطرف کنند.

وی ابراز داشت: هر شب در این جشنواره مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی ایرانی در کنار نمایشگاه بخش عکس قرآن و همچنین جشنواره عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اضافه کرد: در جشنواره امسال خانواده‌های روستایی تحت تورهای قرآنی به صورت رایگان هر شب جهت بازدید از جشنواره به این مکان نورانی می آیند و از برنامه‌هایی همچون سخن‌رانی و کارگا‌های آموزشی ویژه کودکان بهره‌مند می‌شوند.

وی تأکید کرد: رویکرد ما در این جشنواره اثرگذاری قرآنی بر روی کودکان و نوجوانان بوده و سعی خواهیم کرد آینده‌سازان این مرز و بوم را تحت حمایت خود در طول سال قرار دهیم.

کرباسچی گفت: فضای نمایشگاه امسال 4 هزار متر است و جشنواره امسال بن‌هایی را در اختیار اهالی فرهنگ و پژوهشگران قرآنی قرار می‌دهد تا کتاب‌های مورد نظر خود را ارزانتر بدست آورند.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم ادامه داد: در ششمین جشنواره قرآنی قشم شرکت‌کنندگانی از کشورهای مصر، سوریه، لبنان و ترکیه حضور دارند و به همین خاطر این نمایشگاه یک نوع صادرات فرهنگ غنی قرآن به شیعه به این کشورها و همچنین حوزه خلیج فارس است.

کرباسچی در پایان یادآور شد: نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم از سال آینده تحت عنوان اکسپوی هنرهای قرآنی برگزار می‌شود و در این جشنواره در حدود 600 نفر به صورت حرفه‌ای در کار حفظ و قرائت قرآن مشغول تدریس هستند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در جزیره قشم 17 مؤسسه قرآنی مشغول به کار بوده و 111 نفر از جمعیت 150 هزار نفری کل جزیره حافظ کل قرآن کریم هستند.





انتهای پیام/

برچسب ها: الف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.