سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید لوکوموتیوهای مسافری از مپنا در جهت اقتصاد مقاومتی است

معاون ناوگان شرکت راه آهن خرید لوکوموتیوهای مسافری از شرکت مپنا را همسو با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تمام مجوزهای لازم برای اجرای این قرارداد دریافت شده است و هیچ خدشه‌ای به قرارداد وارد نیست.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بابک احمدی با بیان اینکه علت پیگیری اجرای این قرارداد، شرایط تحریم و استفاده بیشتر از توان مهندسی داخلی و اقدامی در جهت اقتصاد مقاومتی بوده است، اظهار داشت: بر اساس این قرارداد 120 دستگاه لوکوموتیو در داخل کشور تولید می‌شود که در جهت بومی‌سازی صنعت ریلی کشور است و برای ساخت این تعداد لوکوموتیو کارخانه بسیار مجهزی در مپنا راه‌اندازی شده است.

احمدی درباره موضوع خرید لوکوموتیو از شرکت مپنا گفت: در سال‌های ابتدایی دولت قبل قرارداد خرید با شرکت مپنا منعقد شد و پس از امضای این قرارداد اصلاحیه‌ای به امضا رسید که این اصلاحیه باید مراتب و مجوزهای قانونی خود را دریافت می‌کرد که چندین سال بلاتکلیف بود.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در این دولت با هدف استفاده از ظرفیت و توان داخلی موضوع خرید دستگاه لوکوموتیو مسافری از مپنا پیگیری و مراحل قانونی طی و مجوزهای لازم دریافت شد و قرارداد از حالت بلاتکلیفی خارج و وارد مرحله اجرایی شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.