سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پسماندهای الکترونیکی به 12/3 میلیون تن خواهد رسید

مسئول حوزه معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به خطرناک و سمی بودن پسماندهای الکترونیکی با افزایش آن مواجه‌ایم بطوری که در سال 2020 پسماندها به 12/3 میلیون تن خواهد رسید.

موسوی مسئول حوزه معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست آذریایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خطرات ناشی از پسماندهای برقی و الکترونیکی اظهار کرد: پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی انواعی از پسماندهای ویژه است که دارای سمیت، بیماری زایی، پایداری در محیط پیرامون و حتی پیکره‌ی جانداران ، خورندگی و مشابه آن است.

وی افزود: اغلب پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی شامل خازن، آی سی، مدارات الکترونیکی، ترانزیستور، قطعات کاتدی و آندی و لوازم برقی است که البته دارای خطرات بسیاری است.

موسوی با بیان افزایش پسماندهای الکتریکی در دنیا تصریح کرد: با توجه به اطلاعات و آمار بدست آمده افزایش بی‌رویه در مقدار پسماندهای ویژه الکتریکی در دنیا مشخص است به عنوان مثال مقدار پسماند‌ها در سال 2005  1/9 میلیون تن و در سال 2020 به 3/12 میلیون تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع نسبت به برگزاری اولین جلسه کمیته تخصصی پسماند‌های برقی و الکترونیکی در سال 94 در محل معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی اقدام کردیم که در این جلسه نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان پسماند شهرداری،صنعت، معدن و تجارت و شرکت توزیع برق استان گزارشی از وضعیت پسماندهای برقی و الکترونیکی ارومیه ارائه کردند.

موسوی در پایان بیان کرد: یکی از مصوبات مهم این جلسه تصویب اجرای طرح امکان ایجاد کارخانه بازیافت پسماند‌های برقی و الکترونیکی در استان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.