سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرین‌منش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایجاد گرایش‌های چپ و راست در احزاب، "سیاست‌گریزی" را نهادینه کرده است

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بوجود آمدن گرایش‌های چپ و راست در احزاب بود که باعث آسیب‌های زیادی برای طرفداران احزاب شد، گفت: این موضوع باعث شد نوعی سیاست گریزی و حزب گریزی در ایران نهادینه شود.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص موضوعات و مشکلات فعالیت احزاب در ایران اظهار داشت: احزاب به طور کلی در ایران ناپایدار و فصلی هستند و در زمان انتخابات ظهور و بروز بیشتری پیدا می‌کنند و پس از پایان انتخابات به نهان می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه نظام مردم سالار بدون وجود احزاب ناقص است، افزود: متأسفانه هیچ‌گاه احزاب فراگیر و بادوامی در ایران شکل نگرفته است.

آرین منش تصریح کرد: قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر مقطعی احزاب با مشکلات زیادی مواجه بودند، اگر سالهای نخست پس از انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهیم میبینیم که آسیب‌های زیادی به احزاب وارد شده و انحراف‌هایی در احزاب ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه گرایش‌های چپ و راست در احزاب بوجود آمد که آسیب‌های زیادی متوجه طرفداران احزاب شد، ادامه داد: این موضوع باعث شد نوعی سیاست گریزی و حزب گریزی در ایران نهادینه شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: تعطیل شدن حزب جمهوری اسلامی به عنوان فراگیرترین حزب که مورد تأیید امام و نظام اسلامی بود، تجربه ناموفق احزاب در ایران را تأیید می‌کرد و نشان می‌داد احزاب در ایران موفق نیستند.

آرین منش با اشاره به اینکه برخی معتقدند که احزاب در ایران وابسته به دولت‌ها و نهادهای قدرت هستند، افزود: برخی دیگر می‌گویند که فعالیت احزاب مانع آزاد اندیشی افراد می‌شود و همچنین برخی دیگر معتقدند بعضی از احزاب به خارج از کشور گرایش پیدا میکنند.

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه قوانین کشور هیچگاه حامی احزاب نبوده و حمایت جدی برای توسعه احزاب به لحاظ قانونی وجود نداشته است، خاطر نشان کرد: با کنار هم قرار دادن تمامی این دلایل مشخص می‌شود نظام حزبی در ایران تاکنون موفق نبوده است که این امر نیازمند بازنگری و تصمیمات جدی و مثبت است.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: احزاب ، موانع ، مشکلات ، قانون ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.