سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

مجلس باید دنبال مصوبه‌ای برای ساماندهی کودکان کار باشد

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سودجویان از معصومیت و افکار کودکان برای دستیابی به نیات خوب خود سوء استفاده می‌کنند مجلس باید دنبال مصوبه‌ای برای ساماندهی کودکان کار باشد.

محمد اسماعیل سعیدی دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سود جویان برای دستیابی به نیات شوم خود از معصومیت و  افکار  کودکان سؤء استفاده می‌کنند اظهار کرد: افراد سود جو به دلیل نیاز کودکان و خانواده‌های آنها برای تامین امکانات معیشتی و رفاهی‌شان اقدام به سوء استفاده از آنها می‌کنند.

وی افزود: آنها در پشت پرده و بی آنکه جامعه متوجه حضورشان شود از کودکان در کارهای مختلف به ویژه تکدیگری و دست فروشی سوء استفاده می‌کنند و از این راه صاحب ثروت کلانی می‌شوند و تنها بخش کوچکی از در آمد کلان خود را به کودکان می‌دهند.

سعیدی تصریح کرد: اقدامات و مصوبات بسیاری برای مقابله با سوء استفاده دلالان و باندهای سود جو در امر کودکان کار و خیابان انجام شده اما متاسفانه تا کنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است در حقیقت مجلس باید به دنبال مصوبه‌ای برای ساماندهی کودکان کار باشد.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین اهداف و سیاست‌های مجلس ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستفروشی و تکدیگری است و در تلاش است تا این شرایط فعلی بهبود پیدا کند و به سمتی برود که مشکلات این پدیده ریشه کن شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.