سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای دستورالعمل بازرسی پروازی در مسیر توسط دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری

مدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: دستورالعمل بازرسی پروازی در مسير (En route check) به‌منظور اطمینان از رعایت ضوابط ایمنی و خدمات‌رسانی به مسافران توسط خلبانان و کارشناسان این سازمان به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مهدی علی عسگری اظهار داشت: با توجه به نقش و شرح وظایف نظارتی سازمان هواپیمائی کشوری بر نحوه پرواز هواپیماهای شرکت‌های داخلی، دستورالعمل بازرسی در مسیر En route check)  FS CAD 6306) توسط خلبانان و کارشناسان این سازمان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: تاکنون بازرسی به‌صورت زمینی و قبل از پرواز صورت می‌گرفت اما با صدور دستورالعمل جدید، خلبانان دفتر عملیات پرواز با حضور در واحد دیسپچ شرکت هواپیمایی به همراه خدمه پرواز کارخود را شروع  می‌کنند.

علی عسگری خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی بازرس ارزیابی نحوه کار و صلاحیت کلی خدمه پرواز است و سپس بازرس به همراه خدمه پرواز وارد هواپیما شده و بر نحوه انجام دستورالعمل‌ها و چکهای قبل از پرواز مطابق دستورالعمل‌های کارخانه سازنده (FCOM) نظارت می‌کند.

مدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: خلبانان سازمان هواپیمایی کشوری از رعایت تمامی جوانب عملیاتی مطابق با دستورات مقرر توسط شرکت هواپیمایی که قبلاً مورد تائید سازمان واقع شده‌اند اطمینان می‌یابند.

وی افزود: در طول پرواز از تجهیزات اضطراری هواپیما و دستورالعمل‌های کلی کابین مسافر شامل تمهیدات لازم در منطقه آشپزخانه هواپیما و نحوه استفاده از صندلی های مهمانداران، تجهیزات سرویس دهی و طرز چیدمان بار حمل شده توسط مسافر، نحوه سرویس‌دهی و مراقبت از مسافران، کنترل علائم و دستورات شامل بسته بودن کمربندها، نکشیدن سیگار و علائم خروج اضطراری بازدید و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

علی عسگری ادامه داد: خلبانان این سازمان در طول پرواز کلیه مکالمات را بررسی و نحوه سرویس دهی واحدهای مراقبت پرواز و سایر ارگان‌های ذیربط را ارزیابی کرده و در صورت مشاهده هر نوع کاستی که بتواند ایمنی پرواز را به مخاطره اندازد مراتب را سریعاً به مقامات ذیربط گزارش می‌کند.

مدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری ابراز داشت: در پایان پرواز، بازرس نتیجه حاصله از بازرسی خود را با تکمیل کردن چک لیست مربوطه به اطلاع خلبان فرمانده هواپیما رسانده و پس از مراجعت به دفتر یافته‌های بازرسی به شرکت هواپیمایی مربوطه ارسال می‌شود تا واحدهای ذیربط در شرکت به رفع نواقص بپردازند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.