سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی در نطق میان دستور؛

فساد اقتصادی مانند موریانه کشور را از درون نابود می‌کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: فساد اقتصادی، عین موریانه کشوررا ازدرون نابود می‌کند و اعتماد عمومی مسئولان که بهترین سرمایه انقلاب است را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در جلسه علنی امروز یکشنبه در نطق میان دستور خود گفت: فساد اقتصادی، عین موریانه کشور را از درون نابود می‌کند و اعتماد عمومی مسئولان که بهترین سرمایه انقلاب است را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: امروزه اختلاس‌های بزرگ علی رغم تاکید فراوان مقام معظم رهبری به لحاظ کم کاری مجلس و دولت و قوه قضاییه یکی از بلاهای بزرگ حکومت شده است؛ مردم کشورما مقابل جنگ می‌ایستند، در مقابل تحریم مقاومت می‌کنند ولی وقتی می‌بینند معاون اول سابق ریاست مهوری اختلاس می‌کند و به نقل از قول وزیر ارشاد، مهدی هاشمی در پرونده کرسنت حدود 14 میلیارد دلار تا این لحظه به کشور زیان وارد می‌کند، یا ریاست یکی از بانک‌های کشور فراری است و بعد هم مجازات قابل توجهی برای آنان در نظرگرفته نمی‌شود، اعتمادشان به همه مسئولان سلب می‌شود.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان امانت‌دار بیت‌المال هستند، امانت‌دار خون شهدا هستند و اگر با اختلاس در بیت‌المال خیانت کردند، باید نسبت به سایر مردم شدیدتر مجازات شوند نه اینکه حدود 14 میلیارد دلاربه کشور زیان مالی بزنند و بعد محکوم به 10 سال حبس شوند، چنین مجرمی را حتی اگر 10 بار هم اعدام کنند بازهم کم است یا برای رحیمی اگر حکم اعدام هم صادر می‌شد، باز کم بود.

وی ادامه داد: ما قانونگذاران در تعیین مجازات اختلاس‌کنندگان ضعیف عمل کردیم، چگونه این همه اعدامی درخصوص مبارزه با مواد مخدر داریم؛ از این رو برای افرادی که ام‌الفساد نیز هستند باید مجازات اختلاس‌کننده را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.