سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات دشوار یونان با اروپا

به رغم تایید پیشنهادهای یونان برای اصلاحات اقتصادی از طرف اتحادیه اروپا، مذاکرات به دلیل شرایط جدیدی که قرار است به این کشور تحمیل شود، دشوار خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به رغم تایید پیشنهادهای یونان برای اصلاحات اقتصادی از طرف اتحادیه اروپا، مذاکرات به دلیل شرایط جدیدی که قرار است به این کشور تحمیل شود، دشوار خواهد بود.

به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، الکسی سیپراس طرحی را برای اصلاحات اقتصادی ارائه کرده است. اما وزرای دارایی کشورهای اروپایی خواستار مصالحه بیشتر هستند.

گزارشگر این شبکه در بروکسل گفت: فاکتور های زیادی برای خوشبینی سرنوشت مذاکرات وجود دارد. میشل ساپن وزیر دارایی فرانسه نیز عصر امروز به گروه اروپا ملحق شد. نمایندگان پارلمان یونان اعتماد خود به آلکسی سیپراس را اعلام کردند و این مسئله موجب شد که وی با دستی باز برای مذاکرات با وام دهندگان به بروکسل بیاید. این مسئله یک فاکتور نوید بخش تلقی می شود. وام دهندگان به یونان یعنی نمایندگان صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا دیروز گردهمایی در خصوص یونان برگزار کردند و نسبت به پیشنهادهای ارائه شده توسط یونان ابراز رضایت کردند و آن را مثبت توصیف نمودند. این نیز دومین فاکتور امیدوار کننده تلقی می شود. تمامی مطبوعات اروپا امروز نسبت به نتیجه بخش بودن ماجرا ابراز امیدواری می کردند. مطبوعات در فرانسه از پایان راه دشوار و نزدیک بودن مصالحه سخن به میان آمده بود. مطبوعات ایتالیا نیز توافق را نزدیک دانستند و تاکید کردند که طرح یونانی ها خوشایند اروپا بوده است. باید خاطر نشان کرد که آلمان ها در قبال یونان مواضع سختگیرانه و تعیین کننده ای دارند و احتمالا قصد دارند تعهدات جدیدی را به این کشور تحمیل کنند.

مجری گفت: تمامی بخش های پیشنهادهای یونان برای از میان بردن هرگونه ابهام باید بررسی شوند.

گزارشگر گفت: بله. میشل ساپن وزیر دارایی فرانسه در بدو ورود به بروکسل از وجود اعتماد سخن به میان آورد. رئیس گروه اروپا نیز در محل برگزاری گردهمایی گروه اروپا حاضر شد. وی نیز از ضرورت حل مشکلات و اعتماد سازی سخن به میان آورد. چرا که باید خاطر نشان کرد که بسیاری از سران کشورهای منطقه یورو به آلکسی سیپراس و دولتش بی اعتمادند. دلیل این بی اعتمادی ناتوانی یونان در بازپرداخت بدهی هایش به صندوق بین المللی پول در سی ام ماه ژوئن (نهم تیرماه) بود. دلیل دوم بی‌اعتمادی به سیپراس و دولتش، برگزاری غیر منتظره همه پرسی و قطع یکطرفه مذاکرات از سوی آتن بود. این اقدام کام سران کشورهای منطقه یورو را به شدت تلخ کرده بود. گرچه پیشنهادهای مطرح شده برای اصلاحات در یونان مثبت ارزیابی شده است، اما مذاکرات بسیار دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.