سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند ؛

واریز ۸۷۸ میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیاتی به حساب شهرداری ها و دهیاری ها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از نیمه دوم سال ۸۷ تا پایان اردیبشهت ماه امسال مبلغ ۸۷۸ میلیارد ریال ار محل درآمدهای وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری های استان واریز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ یعقوب نژاد افزود: از این میزان ۷۲۸ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و  ۲۹۰ میلیار ریال نیز به حساب دهیاری های استان واریز شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد ۵۱ هزار و ۲۳۹ فقره اظهار نامه مالیاتی در استان دریافت شد، گفت: این رقم در سال گذشته به ۵۳ هزار و ۷۸۷ فقره افزایش یافت که نشان از مشارکت مردم در زمینه خود اظهاری مالیات است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون پنج هزار و ۲۰۶ اظهارنامه به‌صورت الکترونیکی دریافت کردیم که نسبت به یک سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.

یعقوب نژاد از  اجرای طرح جامع مالیاتی در استان خبر داد و گفت: این طرح یک طرح ملی در قالب ۳۲ پروژه بوده که استان ما در مرحله چهارم آن قرار گرفته است.

وی، تبدیل نظام سنتی به‌نظام الکترونیکی مالیاتی را از جمله اهداف طرح عنوان کرد و افزود: به دنبال اجرای این طرح در استان، صدور کارت بازرگانی و پرداخت مالیات برای فعالان اقتصادی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ شهرستان استان مشمول این طرح شده اند، تصریح کرد: از آذرماه سال گذشته اقدامات علمی این طرح آغاز شده که تاکنون چهار شهرستان فضای مودیان آماده ارائه خدمت شده است.

به گفته وی در سال گذشته بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال برای اجرای طرح جامع مالیاتی در استان هزینه شده است.

یعقوب نژاد خاطرنشان کرد: همچنین از سال ۸۴ تا سال ۹۲ بالغ بر سه هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال معافیت مالیاتی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از وصول یک هزار و  ۴۴۹ میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان طی سل گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۵۱۴ میلیارد ریال مالیات های مستقیم و ۵۲۵ میلیارد ریال مالیات های غیرمستقیم بوده است.

وی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان وصول شد که از این میزان ۲۲۵ میلیارد ریال درآمدهای مستقیم و ۱۲۴ میلیارد ریال غیر مستقیم بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع درآمدهای کسب شده در استان ۸۶ درصد درآمدهای مالیاتی است، یادآور شد: سال گذشته ۷۲  میلیارد ریال در قالب اعتبارات تخصیص یافته به خراسان جنوبی برگشت داده شد.

انتهای پیام/ی


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.