سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛

از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد تا اجرای طرح کمپین "آسمان آبی و زمین پاک" در غرب تهران

"اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد منطقه 6، اجرای طرح "نماز یاوران" در شرق تهران و بازسازی معابر منطقه 15" از اقدامات شهرداری های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*اجرای طرح کمپین "آسمان آبی و زمین پاک" در غرب تهران

قائم مقام شهردار منطقه 5 از جلسه هم‌اندیشی بهینه‌سازی تفکیک زباله از مبدأ با حضور معاون امور شهری و محیط‌زیست، شهرداران نواحی و مدیران منطقه 5 خبر داد.

رضا مرادی، قائم مقام شهردار منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره بر اهمیت آموزش و ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند از مبدأ اظهار کرد: با رشد شهرنشینی معضلات زیست‌محیطی یکی از مباحث قابل اهمیت است که باتوجه به دغدغه مدیریت شهری در این زمینه نسبت به آموزش و ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط‌زیست گام برداشت.

وی افزود: تقلیل پسماند، تفکیک از مبدأ و هم‌چنین اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامه‌های مورد توجه است که در همین راستا نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی نیز در امر آموزش و فرهنگ‌سازی و تغییر الگوی مصرف شهروندان بسیار برجسته و مهم است.

مرادی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کمپین آسمان آبی و زمین ‌پاک تصریح کرد: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این طرح، مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدأ قابل اهمیت است.

وی در پایان تأکید بر اقدامات اجرایی در خصوص کمپین آسمان آبی و زمین پاک در سطح محلات منطقه گفت: با مشارکت شهرداران نواحی 7 گانه برنامه‌های فرهنگی و آموزش، گسترده با هدف ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به اهمیت حفظ محیط‌زیست و مشارکت در اجرای طرح اجرا شد.

گفتنی است، در اجرای برنامه‌های آموزشی تلاش شده است از ظرفیت‌های محلی هم‌چون ائمه جماعات، معتمدین محلات و NGOها استفاده شود.


*اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مساجد منطقه 6

شهردار منطقه 6 از مراجعه روزانه و رسیدگی به مشکلات مساجد منطقه به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

عظیم بابایی، شهردار منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواناظهار کرد: با توجه به نقش مؤثر مساجد در ارائه آگاهی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مذهبی به شهروندان و بهره‌گیری لازم از این اماکن مقدس و نیز به منظور پر کردن اوقات فراغت شهروندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی، ورزشی، هنری، سلامت، جزء‌خوانی روزانه قرآن کریم و ... نیازمند اختصاص اعتبارات لازم به مساجد سطح منطقه است.

وی افزود: اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی، نوسازی و ارائه برنامه‌های آموزشی برای مساجد سطح منطقه پیش‌بینی شده و این اعتبارات به تناوب در اختیار ائمه و هیئت امنای مساجد محدوده قرار می‌گیرد.

بابایی، در خصوص دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان برای مساجد منطقه عنوان کرد: بازدید شورای معاونان و مدیران از مسجد چهارده معصوم و دیگر مساجد سطح محدوده، اقامه نماز توسط شهردار، مدیران، بررسی مشکلات شهروندان و مساجد و همچنین برپایی مراسم افطاری برای روزه‌داران از جمله برنامه‌های این منطقه است.

*اجرای طرح "نماز یاوران" در شرق تهران

مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 8 گفت: طرح نماز یاوران با هدف آشنایی بانوان با موضوع و مباحث دینی در مجموعه شهربانو برگزار می‌شود.

زینب بابایی مدیر امور بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواناظهار کرد: طرح "نماز یاوران" با حضور بانوان قرآن پژوه به ویژه بانوان فعال و توانمند در حوزه دین و اخلاق برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی بانوان، به ویژه دختران با فرهنگ نماز، شیوه‌های ارتباط با خدا، چگونگی ترویج فرهنگ نماز اول وقت و نماز شناسی آشنا می‌شوند.

بابایی در پایان با بیان اینکه کارگاه آموزشی نماز یاوران 2 جلسه، 2 ساعته برگزار می‌شود، افزود:‌از هر نواحی در سطح منطقه، 4 نفر به عنوان مبلغ به مجموعه شهربانو معرفی می‌شوند.

*معابر منطقه 15 نونوار می‌شوند

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 15 در راستای رفاه حال شهروندان از پخش بیش از 13 هزار تن آسفالت در معابر منطقه خبر داد.

علیرضا حلاجیان معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 15، در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در راستای تسهیل در تردد وسایل نقلیه، افزایش مقاومت لایه‌های زیرین معابر در مقابل نفوذ باران و آبهای سطحی روان و همچنین بهبود منظر شهری لکه‌گیری، مرمت نوار حفاری و روکش آسفالت در 8 ناحیه این منطقه درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مجموع 13 هزار و 833 تن آسفالت در معابر منطقه پخش می‌شود، افزود: 1879 تن آسفالت در معابر ناحیه یک، 2180 تن در معابر ناحیه دو، 757 تن در معابر ناحیه سه و 4825 تن در معابر ناحیه چهار در حال پخش است.

حلاجیان تصریح کرد: همچنین در معابر ناحیه پنج 516 تن، ناحیه شش 3509 تن، ناحیه هفت 117 تن و ناحیه هشت 52 تن آسفالت در حال پخش است.

معاون فنی و عمران منطقه در پایان گفت: توزیع آسفالت در معابر محلات بیست و یک گانه منطقه براساس اولویت‌های پیش‌بینی شده از سوی شورایاران محلات منطقه در حال انجام است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.