سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

تعداد مدارس غیر دولتی کاهش می‌یابد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: به دلیل مخالفت مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد مدارس واگذار شده به بخش خصوصی تعداد این مدارس امسال كاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش افزود: تعداد مدارس واگذار شده به مؤسسات غیردولتی امسال نه تنها افزایش نمی یابد بلكه به كمتر از 970 مدرسه كاهش خواهد یافت. 

وی گفت: مدارس واگذار شده نیز فقط به مدت یك سال تحصیلی اجازه فعالیت خواهند داشت و از معلمان مدارس غیردولتی به صورت خرید خدمات آموزش در مدارس دولتی استفاده می کنیم. 
نمایندگان مجلس اسفند پارسال مصوبه ای را گذراندند که در آن آموزش و پرورش برای واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی منع شده است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: مدیران مدارس غیردولتی حق دریافت وجه برای برگزاری کلاس های تابستانی ندارند و الزام خانواده ها برای شركت در این كلاس ها و پرداخت وجه الزامی کاملاً غیرقانونی است. 

گرد افزود: همچنین تدریس كتاب های درسی سال تحصیلی آینده در طول تابستان در مدارس غیردولتی ممنوع است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: تاكنون 50 درصد مدارس غیردولتی بازرسی شده اند و البته این هنوز مطلوب ما نیست و برای نظارت دقیق بر آن ها باید بازدیدهای تخصصی از این مدارس داشته باشیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
خضیراوی
۱۶:۰۵ ۲۰ تير ۱۳۹۴
قاون گفته آموزش و پرورش تخلف کرده
بعد آقایان می فرمایند برای سال دیگه این گونه مدارس کاهش می دهند!!!!
معلومه این کاهش برای مناطق کمتر توسعه یافته و محروم صورت نمی گیرد.
برای توسعه همه جانبه کشور تشکیل مدارس غیر انتفاعی و خصوصی به این شیوه نباید صورت بگیرد که متاسفانه دولتی ها به فکر کار اقتصادی آن هستند
سیدرضاحسینی
۰۹:۴۴ ۱۹ تير ۱۳۹۴
خواهشا مدراس رو دولتی نگه دارید امر اموزش و وپرورش یک امر اقتصادی نیست که شما به دنبال خصوصی کردنش هستین
اموزش ابتدایی جویای کار
۲۰:۰۹ ۱۸ تير ۱۳۹۴
با سلام چرا در بعضی مدارس پسرانه غیر دولتی ابتدایی بیش تر از حضور خانمها برای تدریس استفاده می شود حداقل پایه های اول تا سوم دیگر چرا پایه های چهارم تا ششم بنده با مدرک آموزش ابتدایی بیکار می باشم از کارشناسی غیر انتفاعی اموزش وپرورش در خواست می کنم از استخدام دولتی دل بریدیم لااقل درمدارس غیر دولتی یک فکری به حال ما آقایان بکنند.
علیرضا
۱۹:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۴
طبق قانون اساسی باید تحصیل رایگان باشه اما اطراف ما دیگه مدرسه دولتی وجود نداره و دارن میشن غیر انتفاعی یا هیت امنایی ما که نداریم از کجا بیاریم ؟؟؟؟؟؟؟؟
ماندلا
۱۸:۳۷ ۱۸ تير ۱۳۹۴
چرادروغ شاخ دارمی زنید،همین الان دریک خیابان نزدیک ماچندین مدرسه غیرانتفایی تاسیس کردند.
محسن نوروزی
۱۶:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۴
کوره بشکست وبه نفع کوزه لیسان شد؟؟؟؟!!!!!
حق گو
۱۴:۵۱ ۱۸ تير ۱۳۹۴
خداییش بایدکلا جمع بشن چون فقط پول از مامی گیرنددرعوض اموزش صفر...