سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

8 عامل تخریب‌ کننده‌ برند شما

برند شما بسیار مهم است. برند، قسمتی از کسب‌وکار شماست که توسط مردم دیده می‌شود و به‌عنوان یک عامل اصلی به‌طور مستقیم روی جامعه‌ی هدف شما تأثیر گذاشته و می‌تواند افراد معمولی را تبدیل به مشتریان آینده‌ی شما کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اینفوگرافیک: برند شما بسیار مهم است. برند، قسمتی از کسب‌وکار شماست که توسط مردم دیده می‌شود و به‌عنوان یک عامل اصلی به‌طور مستقیم روی جامعه‌ی هدف شما تأثیر گذاشته و می‌تواند افراد معمولی را تبدیل به مشتریان آینده‌ی شما کند.

درعین‌حال عواملی هستند که به‌طورمعمول می‌توانند روی برندتان تأثیر منفی بگذارند یا مانع پیشرفت آن شوند یا حتی از مثبت دیده شدن ویژگی‌های خاص آن جلوگیری کنند.

این اینفوگرافیک به شما کمک می‌کند تا جلوی انجام ۸ اشتباه رایجی که ممکن است به برندتان لطمه بزند را بگیرید و از آن‌ها دوری‌کنید.

۱- آیا شما برای برندتان برنامه‌ریزی دقیقی دارید؟ برنامه‌ریزی که منحصراً و به‌طور مشخص برای برند خودتان باشد؟ یک برنامه‌ریزی واضح با هدف‌هایی مشخص بیش از هر چیزی می‌تواند به کار، سرعت عمل ببخشد. عدم  وجود برنامه‌ریزی مدون، باعث می‌شود که برند شما بیش از چیزی که تصور می‌شود سیر تخریب را طی کنند.

۲-آیا در رسانه‌های اجتماعی قالبی مخصوص به برند خود دارید؟ برای قوی کردن پشتوانه‌ی برند باید همه‌ی مشخصه‌های بصری مثل عکس،فونت و حتی هماهنگ بودن رنگ‌های موجود در عکس‌ها با لحن برند، لوگو و شعار شما مشاهده شود و در همه‌ی رسانه‌ها این امر به شکل یک قانون اعمال شود.

۳- هیچ‌گاه سعی نکنید با پایین آوردن بودجه‌ی بازاریابی، هزینه‌های خود را کم کنید. کم کردن هزینه‌های بازاریابی منجر به تولید محتوای بی‌کیفیت خواهد شد که به دنبال آن هرگونه واکنش منفی و تخریب‌کننده‌ای از سوی مخاطبان قابل پیش‌بینی است.

۴- آیا تعهداتی که برند شما نسبت به کارتان می‌دهد در یک راستا قرار دارد؟ در جواب این سؤال اگر می‌بینید که مشتریانتان از دستاورد نهایی راضی نیستند یا انتظاراتشان به‌طور کامل برآورده نشده، برند و آبروی شما در راستای خدشه‌دار شدن است! با مشتریان خود صادق باشید و به کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید متعهد نشوید.

۵- آیا برای گرفتن راهنمایی فقط به یک منبع رجوع می‌کنید؟ گشت‌وگذار در بین منابع موثق و به‌روز و حتی مشاهده‌ی کار سایر رقبا می‌تواند برای شما ایده‌های بسیاری به همراه بیاورد. اگر خودتان زمان و یا مهارت لازم برای این کار را ندارید از افراد متخصص در این زمینه بهره جویید.

۶- آیا مشتریانتان از محصولات و خدماتتان خوشحال و راضی هستند یا ناراضی؟ قطعاً آن‌ها راجع به این مسئله در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند. مطمئن شوید که نظرات آن‌ها را می‌خوانید و پاسخ مناسبی می‌دهید. به خاطر مشکلاتی که نمی‌توانید درستشان کنید یا از عهده‌ی شما خارج هستند عذرخواهی کنید و از آنان که نظرات خوب و مثبتی می‌گذارند تشکر کنید. مخاطبان شما بهترین مشاوران شما هستند که می‌توانند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کنند.

۷- آیا تابه‌حال به این فکر افتاده‌اید که چرا از وب‌سایت مجموعه‌ی خود نتیجه‌ای نگرفته‌اید؟ شاید به دلیل حرفه‌ای نبودن ظاهر وب‌سایت یا عدم سهولت استفاده و یا هر دلیل دیگری باعث شود که شما طیف وسیعی از مشتریان و مخاطبان آنلاینتان را از دست بدهید. ظاهر حرفه‌ای و به‌روز برای وب‌سایتتان می‌تواند به ارتقاء بازخوردهای وب‌سایت شما کمک کند.

۸- آیا از مخاطبان خود شناخت کافی دارید؟ اگر پاسختان منفی است، باید این شناخت را پیدا کنید. از علایق و سلایق آن‌ها مطلع شوید و مهم‌تر از همه اینکه حدومرزهای شخصی این افراد را پیدا کنید و سعی کنید که هرگز از آن‌ها عبور نکنید. در هر زمینه‌ای فعالیت می‌کنید هرگز رفتار توهین‌آمیزی نداشته باشید.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.