سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستور ضرب‌الاجل‌ها؛ فشار بر ایران تا آخرین ساعات/ عدم توافق آمریکا را بازنده مذاکرات می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است؛ گروه 1+5 تا آخرین لحظات ضرب‌الاجل تعیین شده، فشار بر روی ایران را در دستور کار دارد.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمایلات 1+5 مبنی بر انداختن توپ توافق هسته‌ای در زمین ایران، گفت: واقعیت مذاکرات این است که ایران امتیازاتی بیش از حق و حقوق خود از 1+5 نمی‌خواهد.

وی با بیان اینکه تاکید بر فشارها از سوی 1+5 در روزها و ساعات پایانی مذاکرات امری طبیعی است، افزود: ایران تصمیمات اساسی خود را در مذاکرات گرفته است و 1+5 در واقع با تمرکز فشارها بر روی ایران قصد دارد ایران را از خطوط قرمز خود دور کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه متذکر شد: اگر 1+5 اصرار می‌کند تا ایران از خطوط قرمز خود فاصله بگیرد، تلاش بیهوده است چرا که این 1+5 است که باید تصمیمات مهم توافق را اتخاذ کند.

شوهانی با بیان اینکه بسیاری از مسائل از جمله مسائل فنی در مذاکرات حل و فصل شده است، تاکید کرد: اصل مهم در مذاکرات فعلی اراده سیاسی است که بدون شک مقدورات آن بر گردن 1+5 است.

این نماینده مردم ایلام در ادامه در رابطه با مرز خواسته‌های نامعقول 1+5 در مسیر توافق هسته‌ای تصریح کرد: این موضوع ، موضوعی جدی است که 1+5 بیش از ایران به توافق هسته‌ای نیاز دارد و بنده معتقدم حتی گروه 1+5 تا آخرین لحظات ضرب‌الاجل تعیین شده، فشار بر روی ایران را در دستور کار دارند.

شوهانی در ادامه اظهار داشت: بدون شک مرز توافق برد_ برد در رضایت طرفین نهفته است و 1+5 باید توقعات منطقی از ایران داشته باشد، چرا که توپ مذاکرات در زمین آمریکا و 1+5 است و معتقدم آمریکایی‌ها بالاخره باید به این توافق هسته‌ای تن دهند.

وی در ادامه با اشاره به شکست توافق و تصورات افکار عمومی در خصوص این شکست گفت: بدون شک افکار عمومی فلش شکست مذاکرات را به سمت 1+5 خواهد گرفت.

شوهانی ادامه داد: افکار عمومی در صورت به بن‌بست رسیدن توافق 1+5 را مقصر شکست در مذاکرات می‌دانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، مجلس ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.