سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای نفت در بازار آسیا

بهای نفت خام تحت تأثیر بحران بدهی های یونان، سقوط بازارهای چین و افزایش ارزش دلار، امروز چهارشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.

به گزارش حوزه نفت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بهای نفت خام تحت تأثیر بحران بدهی های یونان، سقوط بازارهای چین و افزایش ارزش دلار، چهارشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.

صبح چهارشنبه در بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اوت با 14 سنت کاهش، 52 دلار و 19 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان ماه با 13 سنت کاهش، 56 دلار و 72 سنت خرید و فروش شد.

تحلیلگر موسسه خدمات مالی ژاپنی "نامورا هولدینگز" در هنگ کنگ، اعلام کرد: "بهای نفت از هر طرف تحت فشار قرار دارد و در حال حاضر انگیزه کمی برای خوش بینی وجود دارد."

این تحلیلگر افزود این شرایط دست کم تا دو هفته دیگر که اعتماد به بازارهای مالی چین بازگردد، ادامه خواهد داشت.

چین که پس از آمریکا دومین مصرف کننده طلای سیاه در جهان به شمار می‌رود، پس از یک سال سرمایه گذاری های بی محابا و بی ارتباط با اقتصاد واقعی، با افت شدید شاخص بورس های شانگهای و شنزن مواجه شده است.

از طرف دیگر، بحران بدهی های یونان و فرضیه خروج این کشور از منطقه یورو و خطر سرایت آن به دیگر اقتصادهای این منطقه، بهای نفت خام را تحت تأثیر قرار داده است.

از سویی دیگر، بین عرضه فراوان نفت در جهان و سطح پایین تقاضا همچنان تعادل وجود ندارد و این مسئله نیز از عوامل مؤثر بر بازار طلای سیاه است.

مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در وین،  پس از 11 روز مذاکرات فشرده و سخت همچنان ادامه دارد. یک مسئول بلند پایه غربی شامگاه سه شنبه اعلام کرد «مسائل بسیار بسیار دشواری» مانده است که باید حل شود.

به علاوه امروز بازار منتظر انتشار آخرین ارقام مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا از سوی وزارت انرژی این کشور است.

در نهایت، افزایش ارزش دلار از دیگر عوامل مؤثر بر بهای نفت است زیرا معاملات نفت با واحد پول آمریکا انجام می‌شود. افزایش ارزش دلار از تمایل سرمایه گذاران برای خرید نفت می‌کاهد. ارزش دلار طی پنج هفته گذشته به بالاترین سطح خود در برابر یورو رسیده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.