سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد حوزه علمیه قم؛

شب قدر شب بیعت با ولایت

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شب های قدر فرصت ویژه الهی است گفت:شب قدر شب بیعت با ولایت است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری استاد حوزه علمیه در مراسم شب احیای مسجد مقدس جمکران که با حضور میلیونی عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عج) برگزار اظهار کرد: اگر کسی به رحمت خاص خدای متعال دست پیدا کند راه‌های زمین و آسمان برایش باز می‌شود.

میر باقری ادامه داد:زمزمۀ مناجات امیرالمؤمنین (ع) در مسجد کوفه با مطلع «اللهم انی اسئلک الامان...» شب قدر حال دیگری دارد. شور و شعور بیشتری با خود به همراه دارد و بغض و آه و حسرت فزونتری به دل می­نشاند.

وی افزود:در این شب با خواندن یک هزار اسما خداوند در دعای جوشن کبیر، عشق و علاقه خود را به خداوند متعال بیان می کنیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد:شب قدر شبی است که راه آسمان در آن بازتر از همیشه و نشانه­ های راه برای رهروان آشکارتر از هر زمان دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه خدا به هر کس محبت خودش و معرفت اولیایش را نمی دهد، بیان کرد: کسی که می‌خواهد خدا را در دل داشته باشد باید حب دنیا را از دلش بیرون کند، چراکه اگر حب دنیا در دل انسان باشد از خدا و اولیای خدا جدا می شود و طبق روایات، ولایت امام به کسی که در دنیا به دنبال قدرت و برتری جویی باشد نمی‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم ا اشاره به اینکه شب قدر یعنی احیای خویشتن گفت: احیای شب قدر یعنی اجابت ندای ملکوتی ،خداوند در قرآن می­فرماید: یاایها الذین آمنوا استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحیکم (ای کسانی که ایمان آورده اید اجابت کنید خدا و رسول را آن گاه که شما را فرامی خوانند به آن­چه زنده تان می کند).

میرباقری با تاکید بر اینکه شب قدر قلب ماه رمضان است و اوج بهشت و رحمت رحیمه خداوند در آن قرار دارد، اظهار کرد: کسی که شب قدر را درک کند بوی بهشت و امام زمان (عج) می‌دهد و همه دوستان اهل بیت وارد شب قدر می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه باید از امام زمان (عج) اذن دخول بگیرم و وارد شب قدر شویم، خاطرنشان کرد: باید در شب قدر محبت دنیا را از قلبمان بیرون کنیم، چراکه نمی‌شود با حب دنیا به امام زمان (عج) رسید، باید با ولایت حضرت تطهیر شویم و سپس وارد شب قدر شویم و از فیوضات آن بهره‌برداری کنیم.



انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.