سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

مسئله آب یک مسئله مهم در برنامه ششم توسعه

مشاور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: مسئله آب یک مسئله مهم در برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مشاور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سالن همایش استانداری قم گفت: یکی از موضوعات مهم و اصلی در برنامه ششم توسعه که مورد توجه قرار گرفته است، مسئله آب می باشد و باید گفت که شرایط اقلیمی و اوضاع آب و هوایی سبب بروز بحران آب در کشورمان شده است.
 
وی ابراز کرد: این 2 مسئله یعنی همان شرایط اقلیمی و آب و هوایی باعث به وجود آمدن خشکسالی، نابود شدن تالاب ها، فروکش کردن زمین، آلودگی آب‌ها و غیره  را برای ما به ارمغان آورده است.

بلورچی ادامه داد: بر اساس این آماری تا کنون در دست داریم در سال ۲۰۲۵، 2 میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر با نبود آب مواجه می‌شوند و این در حالی است که بر این اساس سی و یک کشور مشخص شده‌اند که وضعیت آب آنها در آینده بحرانی است که ایران هم جزء یکی از این سی کشور خواهد بود و این خشکسالی به گونه ای است که آن مناطقی که خشک هستند، خشکتر می شود.
 
وی در پایان اظهار کرد: تغییر در الگوی مصرف، افزایش جمعیت، برداشت غیر مجاز از آب‌های زیر زمینی، شرایط اقلیمی و توسعه ناپایدار و ناموزون زمین می توان گفت از جمله مواردی است که موجب بیشتر شدن  کمبود آب می‌شود.
 
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.