سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر 17 ثانیه یک بدافزار برای اندروید

در سه‌ماهه اول سال 2015 میلادی هکرها رکوردی عجیب و نگران‌کننده را در تولید بدافزارهای اندرویدی به ثبت رساندند و موفق شدند که هر 17 ثانیه یک بدافزار اندرویدی جدید را تولید کنند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،سیستم عامل اندروید بدون شک پرطرفدارترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان است.آمارها نشان می‌دهد در حدود 61 درصد از کاربران تلفن همراه در کل جهان از دستگاه‌های اندرویدی به‌عنوان یک ابزار قابل اعتماد برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند.از طرفی سیستم عامل اندروید در آمار جذب بدافزار نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

در گزارشی که از جانب شرکت امنیتی G DATA منتشر شده است؛تنها در سه‌ماهه نخست سال 2015 حدود 440.267 بدافزار مخصوص اندروید کشف شده است.این آمار نشان‌دهنده رشد 6.4 درصدی بدافزارها در مقایسه با سه ماهه پایانی سال 2014 و رشد 21 درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته است.




در ادامه این گزارش آمده است:موارد ناشناخته در این آمار محاسبه نشده است و ممکن است که آمار حقیقی بسیار بیشتر از ارقام موجود باشد. همچنین بر اساس گزارش دیگری از جانب شرکت امنیتی Pulse Secure، بیش از 97 درصد بدافزارها در سال 2015، صرفاً برای حمله به پلتفرم اندروید طراحی و ساخته شده‌اند. نگارندگان این گزارش می‌گویند: افزایش بدافزارهای اندروید، میوه اعتماد ما به تبلت ها و تلفن‌های هوشمند اندرویدی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.