سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم 28 درصدی استان تهران از صادرات کشور

طبق آمارهای اعلام شده در 3 ماه اول سال رشد صادرات غیر نفتی در استان تهران 14 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان تهران امروز به ریاست استاندار تهران در سالن جلسات استانداری برگزار شد و گزارش صادرات و واردات کل کشور و استان تهران ارائه شد.

براساس این آمارها در 3 ماه اول سال رشد صادرات غیر نفتی استان تهران 14 درصد بوده است که از کل صادرات کشور با اجتناب آمار کل گمرکات تهران، 28 درصد صادرات کل کشور از استان تهران بوده و در این زمینه این استان رتبه نخست را در صادرات داشته است و بیشتر کالاها شامل طلا، صنایع دستی، وسایل نقلیه، تجهیزات نیروگاهی و دارو بوده است.

همچنین استان تهران 75 درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی را در اختیار دارد.

در این جلسه مقرر شد به دلیل اختلافات آماری گمرک و سازمان صنعت و معدن استان تهران با همکاری استانداری و اتاق تعاون کارگروهی برای یکسان‌سازی آمارها تشکیل شود و ظرف 2 هفته آینده آمارهای صادرات و واردات استان تهران مشخص و به اعضاء ارائه شود.

گفتنی است این جلسات به صورت ماهانه و با ریاست استاندار و با حضور اعضا و یک صادر کننده نمونه استان تشکیل می‌شود تا مسائلی شامل رفع مشکلات صادر کننده‌ها، تنظیم خط مشی توسعه صادرات غیر نفتی، اتخاذ تدابیر حمایتی برای صادرات ، تمهید امکانات و اولویت‌های بخش های صادراتی استان و برنامه‌های سال 94 دستگاه‌های صادرات و واردات استان بررسی شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.