سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

توبه نخستین قدم در جهت عبودیت خداوند است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به در پیش بودن شبهای عظیم لیالی قدر گفت: اولین مرحله عبودیت خداوند، بازگشت و توبه از گناهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از یزد؛ حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی گفت: اولین مرحله عبودیت خداوند، بازگشت و توبه از گناهان است.

وی با اشاره به داستان حضرت آدم (ع) و رانده شدن وی از بهشت اظهار داشت: حضرت آدم (ع) نیز عبودیت خداوند متعال را از توبه آغاز کرد.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه شب قدر ظرف نزول قرآن است اضافه کرد: قطعا ظرف باید قبل از مظروف باشد پس باید در گذشته شب قدر وجود داشته باشد تا در آن قرآن بر پیامبر اکرم (ص) نازل شود.

وی افزود: این جهان یک سری قوانین و سنن ثابت دارد که متعلق به یک دوره و پیامبر نیست  که یکی از این سنن شب قدر است .

حسینی کوهستانی گفت: حضرت موسی (ع) در سوال از خداوند اعمال شب قدر را جویا می شود و خداوند متعال در پاسخ 15 مورد را بیان می کند.

وی در ادامه به عبودیت خدا و مراتب آن اشاره و تصریح کرد: راه سعادت دنیا و آخرت بشر از مسیر عبودیت عبور می کند و باید همواره خدا را در نظر داشت

مدیر کل تبلیغاتاسلامی استان یزد دین را بر سه پایه اخلاق، احکام و اعتقادات استوار دانست و گفت: اخلاق انسان سبب تربیت و کنترل غرایض، عقل سبب کنترل اعتقادات و جسم انسان با احکام مرتبط است.

وی  بیان کرد: انسان با اعمالی که انجام می‌دهد، به مراتب مختلفی دست پیدا می‌کنند و این مراتب از مراتب پایین‌تر از حیوان تا مراتب بالاتر از ملائکه الله هم ادامه دارد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: توبه ، عبودیت ، اعتقاد ، شب قدر ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.