سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال فرودگاه مهرآباد به شبکه مترو تا پایان شهریور ماه/ راه‌اندازی مترو پرند نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل مترو از بهره‌برداری خط مترو برای فرودگاه تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: متروی شهر پرند نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است که در صورت پرداخت ظرف شش ماه کاری افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله مهابادی در نشست خبری امروز خود در خصوص راه‌اندازی خط مترو به فرودگاه مهرآباد گفت: حمل‌ونقل در نظام کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و این موضوع در حوزه فرودگاهی و حمل‌ونقل ترکیبی اهمیت دو چندانی دارد که در دنیا مرکز حمل‌ونقل چند وجهی را فرودگاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه افزود: در فرودگاه‌ها حمل‌ونقل اهمیت پیدا می‌کند و در حقیقت حداقل زمانی که بین دو فرودگاه است را مشخص می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه توضیح داد: در فرودگاه مهرآباد به زودی یک خط مترو راه‌اندازی می‌شود و ما سعی داریم با راه‌اندازی این خط مترو بخشی از حمل ونقل ترکیبی را اجرا نماییم و زمینه‌ حمل‌ونقل در فرودگاه مهرآباد ساماندهی شود در حال حاضر از سال گذشته تا به امروز این خط مترو 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهابادی توضیح داد: آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایجاد حمل‌ونقل ترکیبی را به خصوص در بخش فرودگاهی از جمله اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

متروی تهران در کشور بیش از 200 کیلومتر مربع است

در ادامه هابیل درویش مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه از سال گذشته همکاری نزدیک جهت ایجاد این خط مترو و سرعت بخشی به آن ایجاد شده است گفت: در حال حاضر در این خط مترو حفر تونل‌ها به پایان رسیده است.

وی اظهار داشت: این یک خط مستقل به فرودگاه مهرآباد است که دارای چهار ایستگاه با مبدأ است که این ایستگاه‌ها عبارت است از یک خط به جاده مخصوص کرج ارتباط پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به شبکه مترو حمل‌ونقل متصل شویم و دومین ایستگاه مربوط به ترمینال‌های یک و دو فرودگاه است و سومین ایستگاه در ترمینال‌های 4 و 6 قرار دارد ایستگاه چهارم مربوط به مبدأ است.

درویش با اشاره به اینکه متروی تهران در کشور بیش از 200 کیلومتر مربع است گفت: 100 کیلومتر از این مترو درون‌شهری که بخشی از این 100 کیلومتر مربوط به خط متروی فرودگاه مهرآباد است و این یک خط ویژه مخصوص برای فرودگاه است.

وی در خصوص وژگی‌های این خط مترو گفت: طول این خط 2 کیلومتر با چهار ایستگاه است و دارای دیزاین و مبلمان مخصوص برای مسافران است و قطارهای این خط کاملا متفاوت طراحی شده اند.

مدیرعامل مترو یادآور شد: این قطارها توسط شرکت واگن‌سازی تهران تولید شده و آماده بهره‌برداری است و همزمان با ساخت واگن ساخت عمرانی این خط با سرعت زیاد و با دو شیفت کاری در حال انجام است.

درویش توضیح داد: حفر تونل‌ و سازه‌های ایستگاه به پایان رسیده و حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ما در مراحل نازک‌کاری و نصب تجهیزات هستیم.

درویش تأکید کرد: این خط مترو تا پایان شهریور ماه به صورت 100 درصد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل مترو در خصوص هزینه‌های ساخت این خط گفت: حدود 400 میلیارد تومان توسط شهرداری تأمین شده و مقداری از این اعتبارات باقی مانده که تا پایان شهریور ماه پرداخت و آماده بهره‌برداری می‌شود.

درویش تصریح کرد: مسافران می‌توانند از خط 4 شرق تهران وارد این خط شوند و این خط مترو از میدان آزادی به ارم سبز متصل می‌شود و خط فرودگاه از ایستگاه بین میدان آزادی به نام بیمه انشعاب می‌گیرد و یک خط جدا برای فرودگاه ایجاد شده است و پیش‌بینی شده در داخل سالن ترانزیت نیز یک ایستگاه راه‌اندازی گردد.

درویش در خصوص متروی پرند تهران گفت: این مترو دارای دو فاز است که فاز اول آن از فرودگاه امام تا حرم امام خمینی و فاز دوم آن از فرودگاه امام تا پرند است که حدود دو کیلومتر از این مترو راه‌اندازی شده و حدود 83 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی یادآور شد: دولت گذشته 120 میلیارد تومان پرداخت و در حال حاضر حدود 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت پرداخت این میزان اعتبارات ظرف شش ماه کاری ساخت این مترو به پایان می‌رسد.

درویش در ادامه تصریح کرد: بخش عظیمی از این پروژه از جمله ریل‌گذاری که حدود 18 کیلومتر از آن انجام شده است و تنها بخش‌های کوچکی از آن باقی مانده که نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه خط 3 نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و از شمالی‌ترین نقطه تهران به جنوبی‌ترین نقطه تهران متصل می‌شود گفت: این خط مترو تا پایان سال 95 به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: حدود 6 هزار لیتر سوخت با راه‌اندازی تمامی خط مترو صرفه‌جویی می‌شود و روزانه 8 میلیارد تومان و سالانه 54 هزارمیلیارد تومان صرفه‌جویی سوخت توسط مترو انجام می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۰۹:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام خیلی جالبه بعد 4سال از این مصاحبه هنوز 300 میلیارد تومان اعتبار هنوز برای مترو مردم مظلوم پرند جور نشده
مشکل
۱۳:۴۴ ۱۵ تير ۱۳۹۴
فرودگاه مهر آباد بواسطه اذیت و آزار ساکنین اطراف آن باید تعطیل شود