سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

شورای عالی فضای مجازی تعطیل شد

با گذشتن مدت زمان طولانی از برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی تقریبا تفاوت چندانی با تعطیل شدن این شورا ندارد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی حدود 4 ماه پیش بود. در حالی که این شورا باید هر سه هفته یک بار  به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه دهد.منظم نبودن در تشکیل جلسه موضوع تازه ای برای این شورا چه در دولت پیشین و چه اکنون نیست.




نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی، درآخرین روزهای اسفندماه سال ۹۰ و در دولت دهم به ریاست محمود احمدی نژاد برگزار شد و از آن زمان تاکنون روند برگزاری جلسات این شورا شکل منظمی نداشته است،همچنین آخرین جلسه برگزار شده شورای عالی فضای مجازی به دهم اسفندماه برمی گردد و از آن زمان تاکنون این شورا جلسه ای نداشته و مسئولان نیز دلیل عدم برگزاری این جلسات را اعلام نمی کنند.

گفته می شود دستور برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی از سوی دفتر رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا تعیین می شود و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی نقشی در برگزاری این جلسات ندارد.

شورای عالی فضای مجازی که در ۱۷ اسفند ماه سال ۹۰ و بنا به ضرورت های گسترده تشکیل نهادی عالی برای نظارت و روند تصمیم گیری ها در عرصه فضای مجازی با دستور مستقیم مقام معظم رهبری تأسیس شده است بر اساس این حکم، مقرر شد هر سه هفته یک بار جلسات این شورا به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام حمید شهریاری عضو شورای عالی فضای مجازی خبر داده باید منتظر جلسه‌ای با حضور مقام معظم رهبری و اعضای شورا باشیم تا نقطه صفر مشترک برای حل اختلافات را پیدا کنیم و از نقطه اجماع همگانی شروع به کار کنیم.

این عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در مدت سه سال گذشته پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی دولت تغییر کرد، توقعات متقابل روشن نیست و موجب اشکالاتی شد.به گفته شهریاری دولت اهتمام کافی برای تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی به خرج نداده و به عنوان یک عضو این شورا مطالبه‌ام وقت گذاشتن برای این شوراست.

با این اوضاع مشخص می شود اعضای این شورا نیز تمایل به برقراری جلسات دارند اما چرا تشکیل نمی شود موضوعی است که در روز های آینده پیگیری خواهد شد.

گزارش:نازنین روزبهانی


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.