سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کسب رتبه سوم کشور توسط دادگستری کرمان در مدیریت پرونده

معاون قضایی دادگستری استان کرمان وضعیت دادگستری کرمان در مقایسه با سایر استان‌ها را مطلوب دانست و گفت: رتبه سوم کشوری عملکرد سیستم مدیریت پرونده (سمپ) به استان کرمان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از کرمان؛  و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ، محمدصادق شجاعی افزود : پاسخگویی به اصحاب دعوا مهمترین فعالیت در حوزه معاونت قضایی دادگستری است و گاهی مردم در ملاقات مردمی از روند رسیدگی و دادرسی‌ها در حوزه‌های قضایی زیر مجموعه گلایه دارند و متقاضی رفع مشکل خود هستند که در این زمینه سعی بر ارشاد بوده است و دستور پیگیری هم صادر می‌شود.

این مقام قضائی عنوان کرد:برنامه یک‌ساله تمام حوزه‌های قضایی استان کرمان با همکاری روسای حوزه‌ها و حرکت آنها در سال ۹۴ بر اساس برنامه برای نخستین‌بار تحقق یافته که این مهم یکی از علمی‌ترین و دقیق‌ترین امور در بحث برنامه‌ریزی است.

شجاعی در همین زمینه افزود: برای مثال طی مدت چهار ماه برنامه ساماندهی واحدهای اجرای احکام مدنی در سطح استان کرمان کاهش ۱۲ هزاره پرونده را به دنبال داشت و اگر هر ۲۰۰ فقره پرونده در هر روز یک مراجعه‌کننده داشت باشد، در هر روز ۶۰۰ نفر از مراجعان دادگستری کاسته شده که سال‌ها مسیر محاکم بدوی، تجدیدنظر و یا دیوان عالی کشور را طی کرده‌اند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان اضافه کرد: استفاده از فناوری الکترونیک و انجام امور از طریق مجازی یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های مدیریتی است و علاوه بر پایین آوردن هزینه‌های تمام‌شده موجب افزایش سرعت در امور، شفافیت، دسترسی آسان و نظارت دقیق می‌شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دفاتر الکترونیک خدمات قضایی در شهر کرمان از ورود روزانه صدها نفر از مراجعان به دادگستری جلوگیری شده و این امور نیز تسهیل شده است و قطعا در سال جاری اقدامات لازم برای ایجاد این دفاتر در سایر حوزه‌های قضایی استان در دستور کار قرار دارد.

شجاعی ادامه داد: برقراری و ایجاد هماهنگی در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ارائه خدات الکترونیکی بر عهده معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات دادگستری است و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در این زمینه کسب کرده‌ایم، به طوری‌که دادگستری کرمان رتبه سوم کشوری در امتیازات و رتبه‌های آماری در مقایسه با سایر استان‌ها را دارد.

وی شجاعی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه قضات، کارکنان و ضابطین از وظایف معاونت منابع انسانی است و رتبه مناسبی در کشور به استان کرمان در این زمینه اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: رتبه ، دادگستری ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.