سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تب کریمه کنگو در کرمان قربانی گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون سه نفر در شهرهای شهربابک ،سیرجان و زرند به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که دو نفر آنان درمان شدند و نفر سوم که زنی افغانی بود در زرند فوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،به دنبال انتشار برخی خبر ها در سایتها و شبکه های اجتماعی مبنی بر مرگ یک نوزاد براثر ابتلای مادر به تب کریمه کنگو در کرمان دکتر نخعی افزود : مرگ این نوزاد هزار و دویست گرمی بر اثر نارسایی بوده و در معاینات صورت گرفته هیچ نشانه ای از ابتلا به تب کریمه کنگو مشاهده نشده است.

وی ضمن یادآوری نکاتی مهم درباره تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی در نگهداری از دام ، استفاده از گوشت قرمز و برخورد با بیماران مبتلا به این بیماری تاکید کرد و گفت : درصورت رعایت این نکات جای نگرانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد :این بیماری یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در صورت عدم درمان به موقع تا حدود 30 درصد احتمال مرگ فرد مبتلا وجود دارد و اگر به موقع تحت درمان قرار گیرد احتمال مرگ 10 درصد خواهد بود.

نخعی یادآور شد : اگرچه تعداد موارد این بیماری در کشور ما به طور متوسط حدود 100 مورد در سال می رسد، ولی باید دانست که منطقه خاورمیانه به ویژه کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه و ایران از جمله مناطق پرشیوع بیماری هستند.

شیوع این بیماری بیشتر بین ماه های اردیبهشت تا آبان است.


انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.