سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مژگان رضاییان:

پرداخت به مضامین مذهبی در تئاتر خیابانی احساس می‌شود

لزوم پرداخت به مضامین مذهبی در تئاتر خیابانی احساس می‌شود اما باید برای مخاطب خاص این عرصه همواره حرف تازه‌ای داشت.

مژگان رضاییان کارگردان نمایش‌های خیابانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص شرایط حاکم بر تئاتر خیابانی در ایران گفت: نمایش‌های خیابانی در ایران با وجود قدمتی زیادی که دارند اما نسبت به تئاتر خیابانی در خارج از کشور هنوز نوپا و توجه کمتری به آن شده است. هنرمندان و مدیران این عرصه همواره با توان و انگیزه بسیار قدم در راه پیشرفت تئاتر خیابانی می‌گذارند اما نمی‌دانم چرا همه چیز ناتمام رها می‌شود و هیچ‌گاه به سرانجام نمی‌رسد.

وی ادامه داد: تئاتر خیابانی یکی از مؤثرترین و فرهنگ‌سازترین گونه‌های نمایش است که بازتاب توجه به آن را بدون شک می‌توان در فرهنگ مردم مشاهده کرد اما متأسفانه به آن کم لطفی شده است.

رضاییان در مورد درونمایه نمایش‌های خیابانی اظهار داشت: زندگی و افکار مردم ایران با مذهب و آیین پیوند عمیقی دارد و لزوم پرداخت به این مسائل احساس می‌شود اما باید برای مخاطب خاصی که دنبال کننده نمایش‌های خیابانی است حرف‌های تازه و یا مسائلی را که رسانه‌های دیگر به آن نپرداخته‌اند به نمایش بگذاریم.

کارگردان نمایش خیابانی «دیدار» بیان کرد: متأسفانه من و سایر هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم و همواره مجبوریم با دستمزد‌های کم و شرایط نامطلوب کار کنیم و این قبیل مسائل جایگاه نمایشگران خیابانی را زیر سؤال می‌برد.

رضاییان در پایان گفت: امیدوارم با حمایت مسئولان فارغ از نگاه مناسبتی شاهد تئاتر خیابانی در همه روزهای سال باشیم.

گفتنی است نمایش خیابانی «دیدار» به کارگردانی مژگان رضاییان 12 تیر‌ماه در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.