سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین:

روسیه بر سر حاکمیت خود با کسی معامله نمی‌کند

رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت ملی این کشور با اشاره به فشارهای خارجی، بر ضرورت تعدیل راهبرد امنیت ملی روسیه تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت ملی این کشور با اشاره به فشارهای خارجی بر کشورش بر ضرورت تعدیل راهبرد امنیت ملی روسیه تاکید کرد. 
پوتین گفت: روسیه به علت اتخاذ سیاستهای مستقل تحت فشار قرار گرفته و هدف تحریم ها و فشارهای غرب علیه ما ایجاد شکاف و بی ثباتی در جامعه روسیه است که در این شرایط باید تمهیدات بیشتری برای دفاع از امنیت ملی انجام شود.
ولادمیر پوتین گفت: «روسیه بر سر حاکمیت خود با کسی معامله نمی کند و به موضع سیاسی مستقل خود در عرصه داخلی و خارجی به رغم فشارهای خارجی پایبند است.»
پوتین شکست تلاش های غربی را در ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه روسیه از طریق تحریم و اعمال فشار اقتصادی تایید و تاکید کرد اکثر شهروندان روس و همه گروه های سیاسی اصلی در کشور انگیزه های سیاسی غرب را درک می کنند و به اصول ملی پایبند هستند.
وی افزود دولت روسیه توانست ثبات اوضاع اقتصادی و مالی در کشور را تضمین و بازار کار را کنترل کند و در همین زمان به برنامه های نظارت اجتماعی ،‌ بهداشتی و آموزشی علاقه مند است.
رییس جمهور روسیه بر ضرورت تجدید نظر در امنیت ملی ، ضرورت تدوین راهبرد امنیتی جدید و ایجاد اصلاحات و تغییراتی در سیاست خارجی متناسب با چالش های معاصر تاکید کرد.
یوتین گفت: « البته روسیه در خصوص همکاری با همه کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل  ، اصل برابری ، رعایت شدن مصالح متقابل و پرهیز از کم کاری در اصول امنیت ملی روسیه همچنان با انعطاف و گشایش خواهد بود.»
وی افزود: «احتمال تغییر مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا که برای افزایش دامنه تحریم های تحمیلی علیه روسیه تلاش می کنند وجود ندارد و نباید به این تغییرات امید داشت.»
رییس جمهور روسیه تقویت امنیت اقتصادی ، تشویق تولید ملی جایگزین برای واردات و تزریق کالاهای مطلوب از نظر کیفی و کمی به بازار روسیه را خواستار شد.
پوتین تاکید کرد روسیه در آینده برای توسعه روابط با کشورهای «جامعه کشورهای مستقل همسود»، «سازمان همکاری شانگهای»  و سازمان کشورهای عضو گروه «بریکس » شامل چین، برزیل ، هند و آفریقای جنوبی تلاش خواهد کرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.