سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المانیتور خبر داد؛

همکاری احتمالی آمريکا و ايران منتظر توافق هسته‌ای است

پایگاه اینترنتی المانیتور نوشت: فرصت‌ها برای همکاری آمریکا و ایران منتظر توافق هسته‌ای است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی المانیتور در مقاله‌ای به قلم لورا روزن نوشت: توافق هسته‌ای اگر امضا شود ممکن است باعث روابط بهتر بین آمریکا و ایران شود.

یک دیپلمات ایرانی روز دوم ژوییه در وین گفت: صحبت کردن درباره آینده روابط بین آمریکا و ایران زود است اما اگر بتوان به توافق هسته‌ای دست یافت ممکن است فرصت‌های دیگری برای همکاری احتمالی بین دو کشور وجود داشته باشد.

این مسئول ارشد ایرانی در پاسخ به سؤال المانیتور گفت: اول بگذارید این کار را تمام کنیم سپس می‌توانیم درباره فرصتهای دیگر صحبت کنیم.

وی افزود: «در خصوص آینده روابط ایران و آمریکا می توانم بگویم صحبت کردن در این باره واقعا زود است. اما می توانم به شما بگویم اگر به توافقی درباره موضوع هسته‌ای دست یابیم فرصتهایی در آینده برای ایران و آمریکا وجود خواهد داشت.»

این مسئول ایرانی گفت: «اما در حال حاضر، واقعا مفید نیست که از کار اصلی مان که تلاش برای حل و فصل این مسئله هسته‌ای است منحرف شویم. این کاری است که ما در حال انجام آن بوده ایم. ما درباره موضوعات دیگری که ممکن است مورد علاقه آمریکا و ایران باشند گفتگو نمی کنیم.»

این مسئول ایرانی خوشبینی محتاطانه‌ای درباره چشم‌انداز نهایی کردن توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی در روزها یا هفته های آینده اظهار کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.