سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

تولد دوقلوهای به هم چسبیده در قم

دوقلوهای به هم چسبیده در قم متولد شدند

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ دوقلوهای به هم چسبیده در بیمارستان حضرت زهرا(س) قم متولد شدند که از ناحیه سر به هم چسبیده اند و حال عمومی نسبتا خوبی دارند اما از طریق دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری هستند و هر دو آنها پسر و پنجمین فرزند والدین خود که از اتباع خارجی هستند و پدرشان نیز  به خاطر بیمه نبودن دوقلوها و هزینه های سنگین این‌گونه اعمال جراحی از مسئولان و خیرین خواست به او کمک نمایند. 
 
دکتر برقعی پزشک معالج این دوقلوها گفت: این پدیده عامل ژنتیکی ندارد و ارتباطی به ازدواج فامیلی هم ندارد می توانیم بگوییم که بر اثر نبود تقسیم مناسب سلول‌ها در رحم مادر به وجود بیاید. 

وی افزود: در مورد جداسازی آنها نیز باید بررسی‌های مناسبی و اگر دوقلوها از ناحیه استخوان به هم متصل باشند و بافت‌ مغز آن‌ها درگیر نباشد می‌توان آن‌ها را با موفقیت از هم جدا کرد در غیر این صورت، عمل جداسازی غیرممکن است و باید به همین شکل به زندگی خود ادامه دهند و اگر هم از ناحیه استخوان به هم متصل باشند فورا برای انجام عمل جراحی به تهران منتقل خواهند شد. 

این پزشک متخصص کودکان خاطرنشان کرد: انجام سونوگرافی در این وضعیت امکان پذیر نیست ، به همین دلیل باید از قسمت سر آنها عکسبرداری ام آر آی انجام شود تا با پیدا کردن قسمت‌های متصل بتوانیم بهترین تصمیم را برای نجات جان آن‌ها بگیریم. 

برقعی در پایان تصریح کرد: موارد این چنینی راه پیشگیری و درمان خاصی ندارد اما با سونوگرافی‌های دقیق در مدت بارداری و مراقبت مادر می‌توان از بروز چنین پدیده‌های نادری جلوگیری کرد.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.