سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلودگی هوای تهران خطرناک تر از هر اشعه‌ای است

رئیس هیئت مدیره انجمن رادیولوژی دهان ، فک و صورت گفت : ترسی که در جوامع مختلف در عرصه استفاده از دستگاههای رادیولوژی دهان و فک و صورت ایجاد شده ترسی بیجاست و آلودگی هوای تهران خطرناک تر از هر اشعه ای می باشد .

دکتر شهریار شهاب رئیس هیئت مدیره انجمن رادیولوژی دهان ، فک و صورت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امروزه فناوری  CBCT ما را قادر ساخته که به ضایعات استخوان فک نگاه دقیق تر و از نماهای مختلف داشته باشیم گفت: به نظر می رسد که این دید سه بعدی تحولی جدی در تشخیص ضایعات را به همراه داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه با معرفی یکسری از دستگاههای جدید مواجه هستیم که موجب تحول رشته تصویربرداری دهان و فک و صورت شده است، افزود : این پدیده از 10 – 15 سال قبل ابداع و 7 – 8 سال است که در دندانپزشکی استفاده می شود .

رئیس هیئت مدیره انجمن رادیولوژی دهان ، فک و صورت ادامه داد : تصویر برداری سه بعدی با اشعه بسیار کم نسبت به دیگر تصویر برداری ها استفاده می شود .

وی تصریح کرد : ضایعات  FIBRO- OSSE0US  از جمله ضایعات شایع در استخوان فک هستند که طبقه بندی های مختلفی در مورد این دسته از ضایعات توسط محققان ارائه گردیده به طوری که همچنان بر سر ماهیت این ضایعات و نیز طرح درمان آنها بحث های متفاوتی وجود دارد .

دکتر شهاب در پاسخ به سوالی مبنی بر آسیب های اشعه های دستگاه رادیولوژی دهان ، فک و صورت گفت : ترسی که در جوامع مختلف در عرصه استفاده از دستگاههای رادیولوژی دهان و فک و صورت ایجاد شده ترسی بیجاست .

وی با تاکید به اینکه در صورت نیاز و ضرورت باید رادیولوژی دهان و فک و صورت انجام شود ادامه داد: آلودگی هوای تهران بسیار خطرناک تر از هر اشعه ای می باشد .



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.